تلف شدن پرندگان مهاجر در میانکاله به علت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان منتفی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین عرفانی با بیان اینکه در تالاب بین‌المللی میانکاله طی روزهای گذشته چند صد پرنده تلف شده‌اند، گفت: سازمان محیط زیست و سازمان دام‌پزشکی برای بررسی‌های بیشتر این واقعه در محل مستقر هستند و نکته مهم آن است که موضوع آلودگی به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این منطقه منتفی است. 

رییس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: هنوز علت بروز این اتفاق مشخص نیست، روند بررسی‌های بیشتر توسط سازمان‌های ذی ربط و دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران تداوم دارد، به همین دلیل هنوز برای قضاوت زود است مگر اینکه آزمایشات به نتایج مشخصی برسند.

وی در خصوص مصرف گوشت پرندگان شکار افزود: نهادی که اجازه اظهار نظر پیرامون شکار پرندگان و ممنوعیت آن است، سازمان حفاظت از محیط زیست است. اما نباید از این نکته غافل بود در شرایطی که مشکوک به بیماری هستیم و تلفات گسترده این چنینی پرندگان اتفاق افتاده است،‌ ممنوعیت مصرف گوشت شکار و ایجاد ممانعت در شکار پرندگان امری بدیهی است.

به گزارش ایسنا عرفانی در پایان در خصوص اظهارات سازمان دامپزشکی مبنی بر احتمال علت تلف شدن پرندگان مهاجر به دلیل سم بوتولیسم که منشا تولید آن ریشه گیاهان پوسیده است، تاکید کرد: این موضوع بعید به نظر می‌رسد و تاکنون نیز شواهدی مبنی بر این موضوع وجود نداشته، مگر این که پس از بررسی نتایج آزمایشات و سایر بررسی‌های صورت گرفته این نتیجه به شکل رسمی از سوی سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع ذی‌صلاح اعلام شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.