ارجاع الکترونیک سیستم نسخ، بزودی در سراسر کشور اجرایی می‌شود
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسینی در نشست اطلاع رسانی بیمه سلامت استان تهران با بیان بهره گیری افراد جامعه از خدمات بیمه سلامت گفت: تبادل الکترونیکی اسناد بیمارستانی، تحولات دارویی و همچنین نسخه پیچی الکترونیکی از فعالیت‌های ملزوم مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت است. اکنون بسیاری از شهرستان‌های تهران از جمله ورامین، دماوند، پیشوا، قرچک نیز در این طرح الکترونیکی استحقاق سنجی قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران نسخه پیچی الکترونیکی را از دستاورد‌های نوین بیمه سلامت دانست و گفت: با توسعه زیر ساخت‌های الکترونیکی در مراکز درمانی، از جمله بیمارستان‌ها، مراکز درمانی دانشگاهی و ... اطلاعات مورد نیاز فرآیند‌ها تبادل و از تردد غیرضروری افراد بیمه شده جلوگیری می‌شود؛ بنابراین باید نظام تکنولوژی محور را جایگزین نظام‌های کاغذی و باطله و تسهیل ارائه خدمات بیمارستان‌ها و بیمه سلامت را در مراکز درمانی سراسر کشور پایه گذاری کنیم.

وی افزود: توانمند سازی و آگاهی بخشی بیمه شدگان در زمینه احقاق حق از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت است. این سازمان از پزشکان و جامعه پزشکی درخواست اجرای سیستم ارجاع دارد، به طور کلی این سیستم می‌تواند از هزینه‌های اضافی جلوگیری کند، متاسفانه ۸۵ درصد از بیماران از سیستم ارجاع امتناع می‌کنند. اکنون حدود ۴ میلیون از شهروندان تهرانی تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند. ارجاع الکترونیک سیستم نسخ، بزودی در سراسر کشور اجرایی خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حسینی در پایان گفت: هر اندازه میزان سواد سلامت جامعه افزایش یابد، خدمات غیرضروری نیز به مراتب باید از چرخه سلامت خارج شوند، بنابراین با پایه گذاری نظام سلامت، نیاز عموم جامعه باید به تقاضا تبدیل کرده تا سریعا افراد تحت درمان قرار گیرند، سال گذشته با امضای تفاهم نامه میان بیمه سلامت و بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران، خدمات نسخه نویسی الکترونیکی و تبادل اطلاعات به صورت الکترونیکی با بیمارستان فیروزگر آغاز شد. به تازگی رایزنی‌های جدیدی با دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفت و برنامه آینده سازمان بیمه سلامت، همکاری این سازمان با دانشگاه شهید بهشتی و ورود ۱۷بیمارستان به این دانشگاه خواهد بود. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.