ساخت داروهای داخلی میزان اثرپذیری کشور از تحریم‌ها را کاهش می‌دهد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد حمزه با بیان اینکه تحریم دارویی در نظام حقوقی بین‌الملل به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: کشورها تحت هیچ شرایطی حق ندارند کشور دیگری را از تهیه دارو و غذا محروم کرده و سلامت مردم را به خطر بیندازند، اما دشمنان ما بر خلاف تمامی قواعد و قوانین بین الملل، تحریم‌هایی را در خصوص غذا و دارو به ایران تحمیل کردند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحریم‌ها، تامین برخی از داروهای بیماری‌های خاص را از جمله پانسمان بیماران پروانه‌ای یا ‌ای بی و داروی بیماران  Mps که وابسته به واردات بود با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر بهداشت و درمان مبنی بر اینکه کمبود داروهای اساسی علیرغم تحریم‎ها کاهش یافته است افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش وابستگی و توجه به توان داخلی کشور، همواره تلاش شده بخش ساخت داروهای داخلی را افزایش دهیم تا ضمن کاهش وابستگی به واردات دارو، میزان اثرپذیری کشور از تحریم‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. در حال حاضر نیز بیش از 97 درصد داروها در داخل کشور تولید می‌شود که موجب کاهش آسیب پذیری در برابر تحریم‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت حمزه در پایان درخصوص ساخت داروهای نوین و  Hi-Tech با مشکل مواجه هستیم گفت: در تلاش هستیم داروهای با تکنولوژی با را نیز در داخل کشور تولید کنیم. هم اکنون نیز تولید داخلی برخی از داروهای  Hi-Techکلید خورده و امیدواریم در آینده نزدیک، دیگر اقلام ضروری را نیز در داخل کشور تولید کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.