شهروندان چین برای ورود به ایران باید کارت سلامت داشته باشند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی روز دوشنبه در حاشیه اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی در مرکز همایش های رازی در جمع خبرنگاران افزود: کنترل های مرزی بر اساس اصول علمی برای جلوگیری از ورود این بیماری در حال انجام است و ماموران وزارت بهداشت در فرودگاهها با ماسک و تجهیزات لازم کار دیده وری و غربالگری را انجام می دهند و اکنون نیازی به لباس مخصوص مانند آدم فضایی نیست و دلیلی ندارد مردم را بیش از حد نگران کنیم.

وی افزود: تاکنون این بیماری در چین دو هزار و ۷۸۳ مبتلا و ۸۱ مرگ داشته و در کشورهای دیگری از جمله آمریکا، کانادا، فرانسه، عربستان و پاکستان مشاهده شده و پیش بینی می شود تا ۱۰۰ هزار مبتلا در چین داشته باشد، ۷۰ درصد ژنوم ویروس کرونای جدید با ویروس سارس مطابقت دارد. بیماری زایی آن سه برابر سارس است اما کشندگی آن یک سوم تا یک چهارم سارس است.

به گزارش ایرنا معاون بهداشت وزیر بهداشت در پایان گفت: همه فوتی های ویروس کرونا بالای ۶۰ سال بوده اند به جز یک نفر ۳۷ ساله که بیماری زمینه ای داشته است، در هر پرواز از چین ۲۲۰ تا۲۷۰ مسافر وجود دارد و افراد مشکوک با آمبولانس به بیمارستان برده و ایزوله می شوند. ورود مواد غذایی همراه چینی ها نیز ممنوع شده زیرا گفته می شود اولین موارد این بیماری بعد خوردن گوشت خفاش بوده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.