بیش از ۲ هزار محصول دانش‌بنیان حوزه سلامت در بازار حضور فعال دارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین وطن‌پور به مزایای عضویت در "انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت استان تهران" پرداخت و گفت: این انجمن در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تشکیل شده و شرکت‌ها می‌توانند از طریق عضویت در آن، از مزایایی همچون تماس و ارتباط با مقامات و مسئولان کشوری، تسهیل در ثبت و ضبط تشکیلات آن‌ها در اداره ثبت شرکت‌ها، تسهیلات اتاق بازرگانی برای اختراعات شرکت‌ها، حضور در تیم‌های همراه ریاست جمهوری یا مقامات در سفر به کشورهای خارجی برای انجام امور مربوط به صادرات و ... بهره‌مند شوند.

رئیس دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: از دیگر کارهای این انجمن، برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی در حوزه‌های مالی و صادرات است تا از طریق آن‌ها برای شرکت‌ها امکانات و تسهیلات فراهم کند. این انجمن همچنین زمانی که اختلافات و مشکلات حقوقی برای شرکت‌ها به وجود بیاید، از طریق شوراهای داوری خود و پیش از طرح شکایت رسمی شرکت‌ها در قوه قضاییه، به موارد اختلاف و اشکالات حقوقی شرکت‌ها می‌پردازد.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خود را در سایت dgbonyan.ir ثبت و محصولاتشان را آنجا معرفی کنند، در واقع می‌توان گفت مجموعه‌ای از فرصت‌ها در اتاق بازرگانی وجود دارد که شرکت‌ها با عضویت در انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

وطن‌پور در خصوص اینکه ملزومات شرکت‌ها برای عضویت در انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت چیست، توضیح داد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که عنوان دانش‌بنیانی دارند، شرکت‌های مستقر در مراکز دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌هایی که دانش‌بنیان بوده‌ اما در ارزیابی‌های ادرواری از دانش‌بنیانی خارج شده‌اند، می‌توانند به عضویت انجمن فوق درآیند و از امکانات اتاق بازرگانی ایران بهره‌مند شوند. ما شرکت‌های مورد اخیر را همچنان دانش‌بنیان حساب می‌کنیم و آن‌ها را نیز از امکانات گفته شده بهره‌مند می‌سازیم.

رئیس دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر "کمیته تجاری‌سازی"را با حضور سرمایه‌گذاران در اتاق بازرگانی برگزار می‌کنیم، البته این جلسه قبلاً در دفتر توسعه سلامت وزارت بهداشت هم تشکیل می‌شد، اما اکنون برگزاری آن در اتاق بازرگانی، عملاً امری در جهت واگذار کردن موضوعی همچون تجاری‌سازی به بخش خصوصی است و اتاق بازرگانی نیز ساختار بخش خصوصی را دارد، نشست‌های بی تو بی (Be to Be) یا Business to Business را معمولاً در سیستم دولت برگزار می‌کردیم که الان به بخش خصوصی منتقل کرده‌ایم. طرح‌های فناوران در این کمیته به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود تا فرصت سرمایه‌گذاری پیش بیاید.

به گزارش ایسنا وی در پایان در خصوص اینکه چه میزان از تجهیزات پزشکی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: در مجموع حدود ۹ هزار قلم محصول دانش‌بنیان در بازار داریم که از این میان حدود چهار هزار محصول مربوط به حوزه سلامت هستند. دو هزار و ۵۰۰ محصول دانش‌بنیان حوزه سلامت عملاً فروش خوبی دارند و در بازار فعال هستند. باقی محصولات هم در مراحل اخذ مجوز، دریافت استانداردها و ... به سر می‌برند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.