تمام داروها و مکمل‌ها در داروخانه‌ها باید دارای برچسب کد اصالت سیب سلامت باشند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ماندانا نائیلی در رابطه با داروهای لاغری وارداتی و نظارت کمرنگی که روی آنها صورت می‌گیرد گفت: فرآورده‌هاى سلامت محورى که در داروخانه عرضه مى‌شوند اگر از حوزه اداره کل فرآورده‌هاى طبیعى سنتى و مکمل دریافت مجوز کرده باشند حتما باید کد سبز فرآورده یا "آی آر سى" داشته باشند و تنها نشان سیب سبز سلامت، نشان دهنده تایید شدن محصول نیست.

رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو ادامه داد: محصولی که دارای مجوز از اداره کل فرآورده‌هاى طبیعى سنتى و مکمل باشد حتما برچسب اصالت و کد ثبت فرآورده "کد۱۶ رقمی" دارند و قابل ردیابى است، مخاطب مى‌تواند با ارسال کد ۱۶ رقمی که روی این محصول است به شماره تلفن مورد نظر تایید سلامت این محصول را بگیرد.

وی افزود: این کار یکی از بهترین کارهای تایید سلامت محصول سلامت محور است که مصرف کننده مى‌تواند از آن استفاده کند، میزان واردات محصولاتی که در حوزه مکمل‌های تغذیه، ورزشی و چاقی و لاغری وجود دارند، کمتر شده و به سمت تولید داخل آمده است که در حال حاضر ما ٩٠ درصد محصولات گیاهى در کشور تولید می‌شوند.

نائیلی در خصوص نظارت بر این نوع داروها و مواد مکمل گفت: بحث نظارت در تمام داروخانه‌ها به عهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور است. بنابراین وقتی همکاران ما از معاونت غذا و دارو برای بازرسی به داروخانه مراجعه می‌کنند، هم در حوزه دارو و هم در حوزه فراورده‌های مکمل و سنتی و گیاهی فعالیت مى‌کنند، یعنی پودرهای چاقی و لاغری زیرمجموعه همین حوزه قرار مى‌گیرند و تمام داروها و مکمل‌ها در داروخانه‌ها باید دارای برچسب کد اصالت سیب سلامت باشند.

به گزارش فارس رئیس اداره فرآورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو در پایان اضافه کرد: مردم مى‌توانند از طریق سامانه و تارنماى غذا و دارو که به راحتى قابل جستجو است این گزارشات را به ما منتقل کنند و ما پیگیری‌های لازم را انجام دهیم اما بهتر است مردم همه محصولات اعم از مکمل، قرص‌هاى لاغرى و چاقى را از داروخانه ها تهیه و بعد از تایید کد اصالت نسبت به مصرف آن ها اقدام کنند و اگر اصالت نداشت به ما اطلاع بدهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.