میزان پرداختی از جیب مردم با اجرای طرح تحول نظام سلامت کاهش پیدا کرده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ایرج حریرچی با اشاره به قیمت دارو در سال آینده اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت به دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی ارز دولتی تعلق می‌گیرد که دستگاه‌های رادیولوژی و ملزومات جانبی مانند کیت‌های تشخیصی و فیلم های تصویر برداری نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری و تامین می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌هایی که در لایحه بودجه و کمیسیون تلفیق مطرح شده است مانند سال‌های گذشته  افرادی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌های بخش دولتی بستری می‌شوند، در شهرها ۹۰ درصد، برای افراد ساکن در مناطق روستایی ۹۵ درصد و ۷۰ درصد از هزینه های سرپایی در بیمارستان ها به وسیله دولت و صندوق‌های بیمه‌گر تحت پوشش قرار می‌گیرد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه های مردم و پرداختی از جیب مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکز درمانی کاهش چشمگیری پیدا کرده است، با پیگیری وزیر بهداشت و موافقت دولت دستگاه‌های رادیولوژی برای جلوگیری از فشار و بار مالی بر مردم با همان ارز دولتی تامین می‌شود. قیمت دارو به طور معمول ومانند سال های گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر می شود و  قیمت اقلام دارویی گران نمی‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.