۲ پرداختی مهم به حوزه سلامت از طرف سازمان برنامه و بودجه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سعید نمکی درباره دو پرداختی مهم به حوزه سلامت در هفته‌های آینده بیان کرد: در طول بهمن و اسفند ۹۸ دو پرداختی مهم از طرف سازمان برنامه و بودجه به وزارت بهداشت انجام می‌شود.

وزیر بهداشت گفت: یکی از این موارد مربوط به یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و متعلق به برنامه پزشکی خانواده است. مورد دیگر نیز تخصیص صد در صد بودجه سازمان بیمه سلامت است که انجام می‌شود.

محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه نیز روز دوشنبه هفته جاری درباره تخصیص بودجه سازمان بیمه سلامت گفته بود: هر سال بودجه تعیین شده برای سازمان بیمه سلامت به صورت صد در صدی پرداخت شده و حتی در برخی سال‌ها این تخصیص برای تقویت این سازمان و اجرای فعالیت‌ها  تا ۱۱۰ درصد انجام شده است. البته برخی دستگاه‌های دیگر هستند که پرداخت‌های خود را انجام نمی‌دهند. از جمله این موارد می‌توان به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد که بدهی‌های خود را به موقع پرداخت نکرد. این موضوع باعث شد که سازمان بیمه سلامت هم با وجود اینکه همه تخصیص خود را از خزانه دریافت کرده، به منابع نیاز پیدا کند. برای حل این مشکل، ۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت را از طریق اسناد و اوراق مالی پرداخت کردیم، مشروط به اینکه این مبلغ در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار بگیرد.

وی افزود:‌ امیدواریم با پرداخت صددرصدی بودجه سازمان بیمه سلامت و پنج هزار میلیارد تومانی که از طریق سازمان تامین اجتماعی در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد، مشکلات این سازمان کاهش پیدا کند.

به گزارش ایرنا وزیر بهداشت نیز روز دوشنبه در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در مرکز همایش‌های رازی درباره پرداخت بدهی‌های تامین اجتماعی به وزارت بهداشت گفت: بدهی بیمه‌ها از جمله بدهی سازمان تامین اجتماعی یکی از گرفتاری‌های وزارت بهداشت است که پرداخت‌های پرسنل را به تعویق می‌اندازد. البته اخیرا این سازمان قسمتی از بدهی خود را پرداخت کرده و قرار است قسمتی از پنج هزار میلیارد تومان از بدهی باقیمانده این سازمان در روزهای آینده از طریق اوراق به وزارت بهداشت پرداخت شود. با این پرداخت معوقه پرداخت کارانه و اضافه کار پرستاران و کادر بیمارستان‌ها از ۱۸ ماه به حدود چهار ماه تقلیل می‌یابد که اقدام مهمی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.