شمار تلفات ویروس کرونا به ۱۳۲ رسید
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بنابر اعلام کمیسیون ملی سلامت در چین مجموع تعداد افراد آلوده به کرونا ویروس به 5974 مورد رسیده و تلفات ابتلا به این گونه جدید ویروسی به 132 تن افزایش پیدا کرده است.

روز گذشته تلفات کروناویروس 106 تن و تعداد افراد آلوده به آن 4515 نفر اعلام شده بود. طی 24 ساعت گذشته مسئولان سلامت در چین اطلاعاتی مبنی بر تایید ابتلای 1459 مورد دیگر به کرونا ویروس دریافت کردند. همچنین مرگ 26 نفر بر اثر این ویروس گزارش شد که 25 نفر از آنان از ساکنان استان هوبئی بوده‌اند.

این نوع از ویروس که پیش از این ناشناخته بود اولین بار اواخر ماه دسامبر در شهر «ووهان» چین شناسایی شد.

به گزارش ایسنا کروناویروس به یک گروه خاص از ویروس‌ها اطلاق می‌شود و واژه "کروناویروس" از کلمه لاتین "corona" یا کلمه یونانی "κορώνη" به معنی تاج یا هاله گرفته شده است. این واژه به مشخصه ظاهری ویریون‌ها "شکل عفونی ویروس" که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می‌شود، اشاره دارد که حاشیه‌ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یک تاج سلطنتی یا تاج خورشیدی است. نسخه ویروسی شایع شده در چین نیز یکی از سویه‌های جدید کروناویروس‌هاست که با عنوان 2019nCoV نامگذاری شده است. کروناویروس‌ها در بدن انسان موجب بروز عفونت‌های تنفسی و بیماری‌هایی شبیه سرماخوردگی و در موارد حادتر ذات‌الریه می‌شوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.