همایش قاچاق دارو برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، هرچند برخی آمارهای بین المللی حجم تجارت قاچاق را تا یک درصد، تجارت قانونی اعلام می کنند، اما این عدد هم اکنون در حوزه دارو به ۱۰ درصد ارزش بازار جهانی دارو نیز رسیده است.

برخی آمارها میزان تجارت غیر قانونی دارو را در در جهان حدود ۳۵۰ میلیارد دلار اعلام می کنند که البته پراکندگی آن در کشورهای مختلف متفاوت است.

اهمیت مساله جمعی جوانان فعال در حوزه سلامت را برآن داشته است که تا با همکاری چند موسسه آموزشی و پژوهشی تا در همایشی تخصصی تحت عنوان "نخستین همایش قاچاق دارو" تصمیم سازان، تصمیم گیران و سیاست گذاران موثر برای بازار دارو را برای واکاوی و بررسی دقیق تر این مسئله گرد یکدیگر جمع کند.

دبیر علمی این همایش که قرار است بهمن ماه جاری برگزار شود، با اشاره به اقدامات تنبیهی، انضباطی و نظارتی متعددی در طول زنجیره تامین دارو به منظور کنترل قاچاق آن توسط نهادهای مختلف می گوید: البته هنوز مقامات کشور یک نکته را نپذیرفته اند که بازار سیاه دارو ناشی از عدم پاسخدهی بازار رسمی داروی کشور به نیازهای بیماران است.


وی همچنین با اشاره به برگزاری نخستین "همایش قاچاق دارو" هدف از برگزاری این همایش را تفکر و تعمق بیشتر در حوزه سیاست گذاری دارو در کشور عنوان کرد.

دبیرعلمی نخستین همایش قاچاق دارو ادامه داد: این همایش با حضور رؤسا و معاونین غذا و دارو  رؤسا و معاونین ستاد مبارزه با قاچاق،  مسئولین ارشد وزارت بهداشت، سندیکا و انجمن های حوزه دارو، رؤسا و اعضای اتحادیه های حوزه دارو و جمعی از اساتید برجسته دانشگاه و با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی توانمند سازان کیمیا دانش "گروه آوید" مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، شورای صنفی دانشکده داروسازی علوم پزشکی تهران، نشریه پزشکی دارویی نوین دارو و مرکز تحقیقات علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی "کنگره بین المللی داروسازی نوین" برپا می شود.

نخستین همایش قاچاق دارو ۱۶ بهمن ماه جاری از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در مرکز همایش های بین المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.