دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۵۳۰ میلیارد تومان از صندوق‌های بیمه‌گر مطالبه دارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، جلیل کوهپایه زاده با اشاره به آخرین وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۵۳۰ میلیارد تومان از صندوق‌های بیمه گر مطالباتش هنوز دریافت نکرده است و در حدود ۴۳۰ میلیارد تومان نیز به شرکت‌های پخش دارویی و تجهیزات پزشک بدهی داریم.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: پرداخت دیر هنگام مطالباتمان از سوی صندوق‌های بیمه گر باعث بروز مشکلاتی جهت رفع بدهی شرکت‌های پخش دارویی شده است و این امر بیشتر به دلیل کاهش میزان نقدینگی محسوب می‌شود.
 
وی افزود: به دلیل عقب افتادن پرداخت طلبمان مشکلاتی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی در دانشگاه ایجاد می‌شود که ما با همکاری و تعامل شرکت‌های پخش دارویی و تجهیزات پزشکی نمی‌گذاریم هیچ مشکلی برای بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران ایجاد شود و به قول گفتنی از راه‌های دیگر اقلام دارویی و ملزومات پزشکی مورد نیاز را تامین می‌کنیم.

کوهپایه زاده گفت: در آینده‌ای نزدیک ۱۵۰ تخت بیمارستانی در ملارد و ۱۵۰ تخت دیگر در شهر قدس استان تهران به بهره برداری می‌رسد و تا پایان سال آینده نیز بین ۶۰ تا ۷۰ تخت به تعداد تخت‌های بیمارستان امام سجاد شهریار اضافه میشود و همچنین قرار است در سال آینده بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی فیروز آبادی راه اندازی شود که تعداد تخت‌های بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ تخت اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: در حال حاضر تعداد تخت‌های تحت پوشش دانشگاه ۳ هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی است که در سال آینده این تخت‌های بیمارستانی به مرز ۴ هزار تخت خواهد رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وی در پایان اضافه کرد: مطالبات دانشگاه از صندوق‌های بیمه گر مشکلات مختلفی را برای پیمانکاران، شرکت‌های مخاطب به وجود آورده است و حتی بدهی بیمه‌ها مشکلاتی را برای شرکت‌های دارویی ایجاد کرده که آن‌ها به خوبی با ما همکاری می‌کنند، اما به طور کلی فعلا امورات دانشگاه با وجود منابع کم مالی و کاهش نقدینگی در حال گذران است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.