هیچ موردی از ابتلای مردم ایران به ویروس کرونا دیده نشده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون(پالنا)، ایرج حریرچی با اشاره به بیماری ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور‌هایی مانند چین، امارات، عربستان، پاکستان، اقلیم کردستان عراق مشاهده است. با توجه به محدودیت سفر به چین و به خصوص تعداد کم مردم ایران در شهر "ووهان" خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه موارد ابتلا به این بیماری گزارش نشده است.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: ویروس کرونا مشترک بین انسان و حیوان و دومین عامل شایع سرماخوردگی است که تغییر ژنتیکی پیدا کرده و علام سرماخوردگی مانند سرفه‌های خشک و‌تر دارد. افرادی که این علائم در آن‌ها با شدت بیشتری ظاهر می‌شود، نیازمند بستری در بیمارستان‌ها هستند.

وی افزود: افرای که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند یا سنشان بسیار بالا  بوده است یا ابتلا به یک بیماری زمینه‌ای از گذشته بوده اند، تعداد موارد فوت ناشی از بیماری ویروس کرونا بین ۲ تا ۳ درصد بوده و در مقایسه با ابولا که حدودا ۱۰ درصد بود از مرگ پایین بیماری برخوردار است.

حریرچی گفت: تاکنون در حدود ۱۷۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا فوت و چند هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، رفتار‌های ویروس کرونا برای ما ناشناخته است. این ویروس یک بار در سال ۲۰۰۳ تحت عنوان سارس در کشور چین  و همچنین در سال ۲۰۱۳ تحت عنوان مرس در عربستان در بین مردم ورود پیدا کرده بود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ویروس کرونا باید دست‌های خود را با آب و صابون به طور مرتب شستشو داد  و از دست زدن به دهان و بینی و چشم پرهیز کرد، امروزه واکسنی برای بیماری کرونا درست نشده است و داروی خاصی ندارد و تنها افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند مراقبت‌های عمومی از آن‌ها انجام می‌گیرد، توصیه پزشکان این است که مردم از دستمال‌های یک بار مصرف استفاده کنند و از مصرف مایعات گرم و ولرم غافل نشوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.