وضعیت بازار دارویی در استان تهران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، غلامحسین مهرعلیان گفت: با بررسی‌های صورت گرفته از سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی، توانستیم کمبودهای دارویی در استان تهران را مورد ارزیابی قرار دهیم.

مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو با اشاره به دریافت لیست کمبودهای دارویی از سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران گفت: در این بررسی‌ها مشخص شد که ۱۰۶ قلم داروی کمیاب و نایاب در لیست کمبودهای دارویی این سه دانشگاه قرار دارد.

وی افزود: با بررسی آنلاین شرکت‌های پخش دارو، مشخص گردید که ۷۰ قلم از ۱۰۶ قلم کمبود دارویی این سه دانشگاه موجود است و این نشان می‌دهد ارزیابی‌های دانشگاه‌ها اشکال دارد و باید اصلاح شود.

مهرعلیان به ۳۶ قلم کمبود دارویی در استان تهران اشاره کرد و گفت: از این تعداد اقلام دارویی، ۱۵ قلم دارو در لیست فوریتی و ۲۱ قلم نیز داروهای تولید داخل هستند، ۲۱ قلم کمبود دارویی که تولید داخل هستند، تا آخر بهمن ماه وارد بازار می‌شود.

به گزارش مهر مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو در پایان بر ضرورت ارتباط هماهنگ میان داروخانه‌ها و دانشگاه‌ها با شرکت‌های پخش دارو، به منظور ارزیابی دقیق از وضعیت کمبود دارویی تاکید کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.