شکایت انجمن پزشکان عمومی ایران از عامل هاریسون‌سوزی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون(پالنا)، عباس کامیابی با اعلام این مطلب گفت: بدبین کردن مردم به دانش پزشکی، حتی اگر فقط روی یک نفر تاثیر داشته و او را از پیگیری درمان باز دارد، تهدید علیه سلامت جامعه به‌ شمار می‌رود و مستوجب برخورد قانونی است.

رییس انجمن پزشکان عمومی ایران ادامه داد: موضع‌گیری‌های انجام شده به دلیل اصرار این فرد بر اشتباهات خود، راه به جایی نخواهد برد و شهرت وی را نیز بیشتر خواهد کرد. بنابراین باید به صورت جدی و عملی با مقوله دانش‌سوزی برخورد شود. چشم‌پوشی از این گنجینه پربار و پربها، کاری غیرعقلانی است که در هیچ‌یک از علوم دیگر اتفاق نمی‌افتد و هم‌اکنون همه ما در سراسر جهان از آخرین و به‌روزترین دستاوردهای بشری در هر زمینه بهره می‌بریم.

وی افزود: غربی و استعماری دانستن طب نوین، دروغ و توهمی بیش نیست، دانش طب مولود جهان غرب نیست، بلکه یک میراث ارزشمند جهانی است که از حکیمان باستان در یونان و روم و ایران و هند و چین تا دانشمندان امروزی شاغل در پیشرفته‌ترین مراکز علمی سراسر جهان، هر یک در بنیان‌گذاری آن نقش داشته‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کامیابی در پایان ضمن تشکر از واکنش‌های به موقع عالمان دینی و سایر مسوولین، با تاکید بر این‌که بسیاری از مراجع تقلید بارها اعلام کرده‌اند چیزی به‌عنوان "طب اسلامی" نداریم، گفت: وقتی بزرگان دین، طب اسلامی را عنوانی ساختگی می‌دانند، پافشاری بر این اعمال جاهلانه قطعا عملی مجرمانه است و از دستگاه قضایی توقع داریم با رسیدگی سریع، عادلانه و قاطع به این پرونده، نشان دهد سلامت مردم در اولویت‌های آن قرار دارد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.