هیچ‌کدام از دانشجویان ایرانی در چین مبتلا به ویروس کرونا نشده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیرحسین کولیوند در حاشیه جلسه فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی،‌ فرماندهی و پاسخ به بحران استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: سازمان پدافند غیرعامل بخشنامه کرده است که استانداری‌ها، قرارگاه زیست و قرنطینه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بیماران احتمالی کرونا که هنوز گزارشی از آن در کشور وجود ندارد ایجاد کند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: وزارت کشور هم مراکز درمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاملا آماده و در این خصوص مشخص کرده است و اگر شخصی دارای این بیماری باشد، مسیر درمان آن کاملا مشخص شده است.

وی درباره ورود تعدادی از دانشجویان ایرانی از کشور چین به داخل کشورمان افزود: نگهداری اینها در حال بررسی و مشخص شدن است ولی باید از نظر روحی با این دانشجویان و خانواده‌های آنها صحبت شود، باید به فکر یک فضایی آرام برای این دانشجویان و خانواده‌های آنها باشیم تا از نظر روحی دچار مشکلی نشوند.

کولیوند گفت: همه امکانات را برای پیشگیری از ویروس کرونا در کشور داریم و برای دانشجویانی که از چین قرار است وارد کشور شوند اقدامات لازم برای حفظ سلامتی آنها پیش‌بینی شده است، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تاکنون دانشجویان مبتلا به این ویروس نشده‌اند ولی این اقدامات ما در جهت پیشگیری است.

به گزارش فارس رئیس سازمان اورژانس کشور در پایان اضافه کرد: قطعاً ما از مردم چیزی را پنهان نمی‌کنیم و برای پیشگیری باید از ماسک استفاده کنند و ارتباط مستقیمی با افرادی که دچار بیماری شدند نداشته باشند، همه مسافران از مبادی ورودی توسط وزارت بهداشت به شدت کنترل می‌شوند و در اورژانس هم اگر موردی گزارش شود به صورت شفاف به مردم اعلام می‌کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.