کشتی سلامت به سرمنزل مقصود نمی‌رسد مگر با اتکا به ظرفیت بخش خصوصی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون هاشمی در رابطه با صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر اینکه سیاست کلی وزارت بهداشت، حمایت از بخش خصوصی در حوزه سلامت است گفت: کشتی سلامت به سرمنزل مقصود نمی‌رسد مگر با اتکا به ظرفیت بخش خصوصی و نظارت وزارت بهداشت که ناخدای این کشتی است. وزارت بهداشت باید در تفکر و راهبری و توجه بیشتر به بخش خصوصی خانه تکانی کند.

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس ادامه داد: توجه به بخش خصوصی به معنی همراهی با گران فروشی نیست بلکه به معنی قالب دهی به ظرفیت‌های آن با این هدف که در کنار مردم باشند و همانند سایر کشورها خدمات سلامت باکیفیتی را به مردم ارائه کنند.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت نیز تمام ظرفیت خودش را برای نظارت عالیه و راهبری مناسب به کار گیرد تا از ظرفیت بزرگ مردم در بخش خصوصی در راستای ارائه خدمات به خود مردم به بهترین شکل ممکن استفاده کند.  

به گزارش خبرگزاری خانه ملت هاشمی در پایان گفت: دیدگاهی که بخش خصوصی را رقیب بخش دولتی می‌داند، تفکر بیماری‌است، بخش خصوصی و دولتی به هیچ عنوان رقیب یکدیگر نیستند بلکه با هدفی مشترک در کنار یکدیگر هستند. بنده معتقدم هرچقدر بتوانیم فرآیندهای غلط را اصلاح کنیم بخش خصوصی کارآمدتر خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.