تعیین تعرفه‌های پزشکی باید بر مبنای عدالت صورت بگیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر خالقی در واکنش به انتشار خبری از سوی یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه مجلس اجازه نمی‌دهد که تعرفه‌های پزشکی افزایش یابد گفت: این گونه تصمیم‌گیری در رابطه با وضعیت مالی پزشکان صحیح نیست، چرا که پزشکی که مطب دایر کرده و منشی استخدام کرده است، چنانچه تعرفه پزشکان مطابق با افزایش تورم تغییر نکند، چطور می‎تواند هزینه‌های اداره مطب را بپردازد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: نمایندگان باید درد تمام اقشار جامعه را بشنوند بعد برای وضعیت آنها تصمیم‌گیری کنند، در غیر این صورت اتخاذ هر تصمیمی بدون اعلام رضایت قشر مربوطه، زورگویی است. هم‌اکنون تعدادی از پزشکان حتی امکان تامین هزینه‌های اولیه زندگی را هم ندارند، بنابراین اگر تعرفه‌های پزشکی مطابق با افزایش نرخ تورم افزایش نداشته باشد، به دلیل افزایش هزینه‌های اداره مطب ناچار می‌شوند که مطب‌هایشان را تعطیل کنند.

وی افزود: نمایندگان باید همان طور که پای درددل بیماران می‌نشینند در رابطه با مشکلات جامعه پزشکی نیز در وهله نخست آگاهی به دست آورند و متناسب با شرایطی که آنها دارند، تعرفه‌های پزشکی را تعیین کنند.وقتی در ماه‌های گذشته نرخ دارو و تجهیزات پزشکی افزایش پیدا کرده است، چطور انتظار داریم که تعرفه‌های پزشکی افزایشی  نداشته باشد؟

به گزارش خبرگزاری خانه ملت خالقی در پایان در بیان راهکار منطقی برای تعیین تعرفه‌های پزشکی با تاکید بر اینکه تحقق این مهم باید بر مبنای عدالت صورت بگیرد، تاکید کرد: افزایش تعرفه‌های پزشکی باید به گونه‌ای باشد که هم هزینه سنگینی بر بیماران تحمیل نشود و هم در حق جامعه پزشکی اجحاف نشود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.