مقابله با بیماری‌های واگیردار نیازمند تجهیزات خاصی نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدر علی عابدی با اشاره به عملکرد وزارت بهداشت و درمان در برنامه‌ریزی، پیشگیری و مبارزه با شیوع بیماری‌های واگیردار، گفت: متخصصان و دانشمندان بسیار خوبی در زمینه کنترل بیماری‌های واگیردار در ایران حضور دارند. از طرفی موفقیت‌های چشمگیری در حوزه سلامت و پیشگیری از شیوع بیماری‌ها در طول چهار دهه پس از انقلاب داشتیم.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون در خصوص کاهش مرگ و میر کودکان زیر 5 سال و زیر یک سال، جلوگیری از فوت مادران باردار، ابتلا به بیماری سرخک، آبله، دیفتری، فلج اطفال و همچنین سایر بیماری‌های واگیردار موفقیت‌های بسیار خوبی داشتیم.

وی افزود: ایران از محدود کشورهایی است که برنامه بسیار منظمی برای واکسناسیون دارد، در طول سال همواره افرادی از سوی خانه بهداشت به مناطق و روستاها مراجعه کرده و تک تک کودکان را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. از طرفی با ورود فنون پزشکی نوین به ایران و تکامل آن و همین‌طور بهینه‌ سازی تدریجی محیط‌های زندگی شهری و روستایی و افزایش سطح اگاهی مردم امکان بروز بیماری‌های واگیر‌دار در کشور بسیار تقلیل پیدا کرده است.

عابدی گفت: متخصصان و مسئولان حوزه سلامت برنامه‌های کنترل بیماری‌ها واگیردار را به خوبی شناخته و به آن اشراف دارند، بی‌تردید سیستمی با این سابقه موفق در خصوص پیشگیری، کنترل و مبارزه با شیوع بیماری‌های واگیردار، در مقابل ویروس کرونا کوتاه نیامده و حتما برنامه‌های قوی پیشگیرانه و کنترلی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: بیماری‌های واگیردار تجهیزات خاصی نیاز ندارد، برخی از بیماری‌ها به واکسن نیاز داشته که اکثراً در داخل کشور تولید می‌شود. از طرفی برخی بیماری‌های نوپدید مانند سارس و کرونا هم نیازمند اقدامات پیشگیرانه و ارائه آموزش‌های لازم به مردم، کنترل مرزها و قرنطینه افراد مشکوک است که مسئولان ما به خوبی به آن آگاه هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.