استراتژی سیاست خارجی سوئیس درباره ایران تعهدات بشردوستانه است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حساب کاربری سفارت سوئیس در جمهوری اسلامی در توییتی نوشت: استراتژی سیاست خارجی ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ سوئیس برای توسعه صلح و امنیت وساطت، تعهدات بشردوستانه، ایجاد پیوند، میانجیگری، دیپلماسی علمی و زمینه‌های تمرکز موضوعی و تخصص خاص سوئیس را تعریف می‌کند.

"تمهید تجاری انسان دوستانه سوئیس" از روز دهم بهمن ماه سال جاری در اولین اقدام برای انتقال محموله‌ دارویی به ایران به ارزش ۲.۳ میلیون یورو در حال اجرایی شدن است، روز یکشنبه هفته جاری ۱۸۰ هزار بسته از اقلام دارویی مورد نیاز بیماران پیوند اعضا وارد تهران شد.  

به گفته مارکوس لایتنر سفیر سوییس در تهران سازوکار مالی سوییس در ۲ تا ۳ هفته آینده عملیاتی می شود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیروز "دوشنبه" در دانشگاه دافوس کانال مالی سوییس را کمتر از اجرای دستور دیوان بین المللی دادگستری دانست و گفت: این دیوان به آمریکا دستور داد حق ندارد از ورود غذا و دارو به ایران ممانعت کند. سیاست آمریکا کماکان سیاست فشار بر مردم ایران و محروم کردن ایران از پرداخت هزینه این دارو و محدود کردن روش‌های استفاده از منابع مالی موجود است.

به گزارش ایرنا وی تصریح کرد: این قدم کوچکی است البته دولت سوییس تلاش کرده است و ما از آنها قدردانی می‌کنیم اما این نشان دهنده حسن نیت آمریکا نیست. نشانه این هم نیست حتی ایالات متحده کوچکترین اقدامی برای دستور دیوان بین المللی دادگستری انجام داده است، چه برسد به برجام. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.