گزارشی مبنی‌بر کاهش بودجه بیماران خاص نداشتیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهروز بنیادی در رابطه با وضعیت بودجه بیماران خاص در سال 99 گفت: بودجه بیماران خاص در ردیف‌های مختلف حوزه دارویی، معاونت درمان و وزارت بهداشت و هیئت امنای ارزی اختصاص پیدا می‌کند. به دلیل جدا بودن ردیف‌ها در سال گذشته هم موضوع کاهش بودجه بیماران خاص مطرح شد و پس از برگزاری جلسه و تجمیع ردیف‌ها مشخص شد که اعتبارشان کاهش پیدا نکرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: وزارت بهداشت در خصوص کاهش اعتبار بیماران خاص گزارشی به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارسال نکرده است، باتوجه به افزایشی که امسال کل بودجه و ردیف‌های مختلف داشته، اعتبارات مربوط به بیماران خاص هم با دید بهتری لحاظ شده است.

وی افزود: کمیسیون بهداشت در طول این سالها همواره تلاش کرده ازحقوق بیماران خاص دفاع کند، بسیاری از خانواده‌های بیماران خاص اعم از ای‌بی، گوشه، بیماری اس ام ای ، ام اس، نقص ایمنی و ... دعوت شدند تا با حضور در کمیسیون بهداشت مشکلات خودشان را مطرح کنند و از طرفی تلاش شد در کمیسیون تلفیق نیز همانند سال گذشته از آنها حمایت شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت بنیادی در پایان با اشاره به مشکلات بیماران هموفیلی در خصوص تهیه فاکتور‌های انعقادی خون، اظهار کرد: برخی از این داروها در داخل ایران تولید شده و برخی هم از خارج وارد می‌شوند و به دلیل وجود تحریم‌ها و مشکلات تبادل ارزی و بانکی با دشواری‌هایی رو برو شد که خوشبختانه اخیراً با ایجاد کانال تامین دارو در اروپا بهبود پیداکرده و تامین داروی برای بیماران هموفیلی نیز تسهیل‌تر شد. از طرفی وزارت بهداشت هم تلاش کرده با ایجاد سامانه‌ای ویژه بیماران خاص، داروهای مورد نیاز را در سریع‌ترین زمان در اختیارشان قرار بدهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.