دانشجویان مقیم ووهان چین به کشور بازگشتند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهانپور با اشاره به بازگشت ایرانیان مقیم چین گفت: دانشجویان و هموطنان ایرانی مقیم ووهان چین، مرکز شیوع این بیماری دقایقی قبل به سمت تهران پرواز کرده اند، تاکنون هیچ یک از هموطنان ایرانی در شهر ووهان علائمی دال بر بیماری ناشی از کرونا ویروس نداشتند.

مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: براساس پروتکل ها و دستورالعمل های موجود، ایرانیان مقیم شهر ووهان چین به علت اینکه از منطقه هایپر اندمیک به ایران بر می‌گردند، پس از فرود هواپیما به مدت دو هفته در محلی مناسب ایزولاسیون و قرنطینه می شوند، این محل دارای امکانات رفاهی مناسب خواهد بود، این هموطنان در طول این مدت در این هتل پذیرایی می شوند و پس تایید سلامتی شان و و در صورتی که علائمی از بیماری کرونا در آنها مشاهده نشد، به آغوش خانواده باز خواهند گشت.

وی افزود: وزارت بهداشت یک میلیون ماسک به کشور چین اهدا کرده است، همچنین وزیر بهداشت در مکاتبه ای با وزیر بهداشت چین اعلام کرده که با توجه به تجربه مثبت ایران در زمینه مهار بیماری های واگیر و به خصوص بیماری های ویروسی آمادگی دارد تا به وزارت بهدشات چین کمک کند، باید توجه داشت که پس از بلایای طبیعی به ویژه سیلاب در همه دنیا اپیدمی بروز می کند اما دیدیم که با مراقبت های بهداشتی در کشورمان هیچ اپیدمی در زمینه بیماری های واگیر پس از سیل رخ نداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جهانپور در پایان گفت: ممکن است برخی کشورهای دیگر هم در حوزه های مختلف به چین کمک کنند، اما به هر حال ایران هم این آمادگی را دارد که در حوزه های مختلف در مهار اپیدمی ویروس کرونا در کنار دولت و ملت چین باشد و هرکجا که اعلام نیاز کنند در حد وسع و امکانات موجود به این کشور و مردمان آن یاری برساند.

لازم به ذکر است صبح روز سه شنبه، ۱۵ بهمن ماه تیم اورژانس کشور با یک پرواز اختصاصی جهت بازگرداندن ایرانیان ساکن ووهان چین به این کشور اعزام شدند، تیم عملیات ویژه اورژانس تهران در قالب پنج دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس عملیات انتقال این افراد را از فرودگاه به محل اسکان بر عهده داشت.

آمبولانس‌های اورژانس به همراه تیم‌های پزشکی و متخصصان بهداشت محیط تا پایان شرایط قرنطینه در محل‌های اسکان حضور دارند. این ایرانیان که اکثرا دانشجو هستند در شرایط قرنطینه قرار می‌گیرند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.