۷ درصد سرطان‌ها وراثتی هستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ناصر پارسا گفت: امروزه شاهد رشد صعودی بیماری سرطان هستیم و سالانه در ایران ۱۲۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند، این بیماری به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و برای دستیابی به حل این مشکل به همکاری نهادهای مختلف کشوری نیازمندیم. همچنین از طریق آموزش همگانی و ارتقا آگاهی مردم و اصلاح سبک زندگی می‌توان تا ۴۰ درصد میزان سرطان را کاهش داد.

عضو هیات مدیره انجمن سرطان ایران ادامه داد: با توجه به شناسایی عوامل خطرزا و پرهیز از این عوامل همراه با تشخیص سرطان گام برداریم. برای تشخیص صحیح و درمان‌های مؤثر نیازمند آزمایشگاه‌های مجهز و پرسنل مجرب برای تشخیص صحیح و درمان‌های مؤثر نیازمند آزمایشگاه های مجهز و پرسنل مجرب و داروهای مؤثر و به روز هستیم.مسیر درمان بیماران به سوی پزشکی شخصی پیش می‌رود. از مسیر درمان‌های سنتی که جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی بوده به تدریج خارج می‌شویم و به سوی درمان‌های ایمنوتراپی و هدفمند، با کمترین عوارض جانبی پیش خواهیم رفت.

وی افزود: همکاری ۷۵ مؤسسات خیریه سرطان در کشور توانسته اند کمک‌های اقتصادی و درمانی به بیماران مبتلا به سرطان کنند که در نوع خودش قابل تقدیر است و کمک مؤثری به وزارت بهداشت و شبکه‌های بهداشتی کشور بوده است، پیشگیری مقدم بر درمان است و بایستی در زمینه پیشگیری سرمایه گذاری شود به خصوص در غربالگری و تشخیص زودرس که نتیجتاً باعث درمان و بهبودی مطلوب بیمار و کاهش هزینه‌ها در همه سطوح نهادهای بهداشتی و خانوادگی خواهد بود.

پارسا گفت: با همکاری و تعامل ۷۵ مؤسسات خیریه سرطان مردم نهاد و متولیان دولتی سلامت کشور در سیاست گذاری صحیح و اتخاذ تصمیم‌های کلان بر اساس اطلاعات میدانی صحیح تسریع بخشیم. همکاری تمامی دست اندرکاران نقش مهمی در بررسی، برنامه ریزی و کنترل رشد بیماری سرطان در کشور خواهد داشت. در ۴۰ سال گذشته، با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، در حدود ۵۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان درمان می‌شوند و ۵۰ درصد باقیمانده را هم از یک سال تا هفت سال طول عمرشان را زیاد می‌کنیم که البته بستگی به نوع مرحله بیماری سرطان دارد.

عضو هیات مدیره انجمن سرطان ایران تصریح کرد: به طور کلی ۷ درصد سرطان‌ها وراثتی هستند و ۹۳ درصد سرطان‌ها از تأثیرات عوامل رادیواکتیو، مواد شیمیایی در محیط زیست، نوع تغذیه، سیستم ضعیف ایمنی، سن و توارث اتفاق می‌افتد، جهش‌های ژنتیکی در سطح سلولی و مولکولی که مسیر کنترل تقسیم نرمال سلولی را به هم می‌زند باعث شکل گرفتن سلول سرطانی می‌شود که ۷ سال طول می‌کشد. سرطان مانند بیماری دیابت دو بیماری خاموش هستند که مشکلات درمانی و هزینه اقتصادی زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کنند.

به گزارش مهر وی در پایان اضافه کرد: روز جهانی مبارزه با سرطان، بهانه‌ای است که توجه مسئولان کشوری و شبکه بهداشت و مردم را به این مشکل اجتماعی جلب کند تا با همکاری در برابر سرطان مقابله و مقاومت کنیم تا ریشه این بیماری مهلک نابود شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.