وضعیت سلامت ۵۰ دانشجوی بازگشته از ووهان چین
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدمهدی گویا در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه که در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه هنوز هیچ مورد تایید شده کروناویروس در کشور گزارش نشده، درباره بازگشت تعدادی از ایرانیان مقیم ووهان چین به کشور در بامداد امروز، گفت: حدود ۸۰ نفر ایرانی ساکن ووهان چین بودند که از این تعداد ۵۰ نفر داوطلب بازگشت به کشور بودند و صبح امروز با پروازی اختصاصی انتقال آن‌ها به کشور صورت گرفت.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تاکید بر قرنطینه ۱۴ روزه مسافران چین، گفت: نیمی از این ۵۰ نفر که به کشور بازگشتند، خانم هستند و همه حال‌شان خوب است جز یک نفر که علایم دارد و هماهنگی لازم برای مراقبت‌های بهداشتی خاص از وی انجام شده است، در تمام گلوگاه‌های مرزی کشور اعم از هوایی، زمینی و دریایی، پایگاه‌های بهداشتی با ماموران آموزش دیده و تعلیم دیده مستقر هستند و مراقبت‌ها و غربالگری‌ها هنگام ورود به کشور صورت می‌گیرد، امکانات تشخیصی کروناویروس به میزان کافی در اختیار داریم، روز گذشته نیز امکانات تشخیصی پیشرفته در اختیارمان قرار گرفت و بنابراین از نظر تشخیص بیماری نگرانی نداریم.

وی در خصوص تشدید یا تخفیف بیماری با تغییر فصل افزود: هنوز نمی‌توان پیش بینی خاصی در این زمینه داشت و این موضوع قابل پیش بینی نیست و ما خوشبینانه به این موضوع نگاه نمی‌کنیم که با تغییر فصل، بیماری کاهش یابد، در مجموع با اطمینان اعلام می‌کنم که هنوز هیچ  ایرانی به این بیماری مبتلا نشده است و اگر هم موردی تایید شود، اعلام می‌کنیم؛ چرا که موضوع پیچیده‌ای نیست.

گویا گفت: آمادگی داریم بیماری افراد مشکوک را کوتاه‌ترین زمان تشخیص دهیم، افراد مشکوک به این بیماری در بیمارستان‌هایی که در این زمینه فعال هستند، بستری می‌شوند و با مراقبت درمانی از خطر  تشدید بیماری جلوگیری خواهد شد. اقدامات درمانی که صورت می‌گیرد نیز مطابق استانداردهای بین‌المللی است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: پروازها به چین متوقف شده، اما اگر کسی خواستار بازگشت به کشور باشد برای بازگشت وی امکانات را فراهم می‌کنیم. از هواپیما جز ایرانی کسی پیاده نشد و همه مسافران این پرواز ایرانی بودند، تا کنون ۹ مورد مشکوک به این بیماری در کشور بودند که البته نتایج آزمایشات‌شان منفی بود، از رسانه‌ها می‌خواهم که مردم را نگران نکنند، بهداشت روان مردم را در نظر داشته باشند و جنبه‌های پیشگیری از بیماری را برجسته کنند؛ چراکه مردم می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی از ابتلا و انتقال ویروس جلوگیری کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.