نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم در آینده هیچ کمبودی در حوزه دارو وجود نخواهد داشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد همتی در رابطه با کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی در کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اعتباری و تخصیص ارز لازم، پیش‌بینی می‌شود تا 5 الی 6 ماه آینده مشکلی به لحاظ کمبود دارو  و تجهیزات پزشکی در کشور نداشته باشیم. اما باید برنامه‌های بلند مدتی طراحی کنیم تا در آینده هم با مشکلاتی در خصوص تامین دارو مواجه نشویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به صحبت‌های وزیر بهداشت و درمان مبنی بر اینکه تا شش‌ماه آینده هیچ کمبودی در زمینه دارو نخواهیم داشت گفت: نمی‌توانیم قاطعانه بگوییم هیچ کمبودی در کشور وجود نخواهد داشت، اما تاکنون هیچ مشکل اساسی در خصوص کمبود دارو تجهیزات پزشکی وجود نداشته و همواره تلاش شده این حوزه به نحوی مدیریت شود که در آینده هم با مشکلی روبرو نشویم.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از بدهی‌ بیمه‌ها به داروخانه‌ها و داروسازان به عنوان یکی از چالش‌های اساسی نظام سلامت کشور افزود کمیسیون بهداشت در دوره دهم مجلس همواره تلاش کرده مشکلات مطالبات داروخانه‌ها و داروسازان را پیگیری کند و تصویب اختصاص 8 هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها برای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و پیگیری برای تخصیص کامل آن یکی از اقدامات کمیسیون بهداشت مجلس بوده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت همتی در پایان اضافه کرد: با وجود همه تلاشها در حال حاضر تاخیرها در پرداخت تا حدودی مشکل آفرین بوده و ادامه این روند چالش‌های جدی برای نظام سلامت کشور ایجاد خواهد کرد. از این رو وزارت بهداشت ودرمان باید با پیش‌بینی و برنامه ریزی تاخیر در پرداخت مطالبات را کاهش دهد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.