هیچ یک از این دانشجویان بازگشته از ووهان چین از قرنطینه خارج نشده‌اند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کیانوش جهانپور گفت: همه دانشجویانی که صبح امروز با پرواز اختصاصی از ووهان چین بازگشتند در قرنطینه هستند، هیچ کدام از این دانشجویان از قرنطینه خارج نشدند و مطالب منتشر شده در فضای مجازی در این زمینه صحت ندارد.

دانشجویان و ایرانیان ساکن ووهان چین به علت شیوع ویروس کرونا در این شهر، بر اساس قول وزیر بهداشت و هماهنگی انجام شده با وزارت امور خارجه، صبح امروز به کشور بازگشتند تا پس از قرنطینه و انجام مراقبت های بهداشتی، در صورت عدم ابتلا به این ویروس، در کنار خانواده خود باشند.

همچنین حسین الکعبی نایب رییس مجلس نمایندگان عراق نیز در اظهاراتی ورود دانشجویان عراقی مقیم کشور چین و خانواده هایشان را به خاک این کشور اعلام کرد.

وی افزود: در بین دانشجویان عراقی هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی نشده است.

به گزارش ایرنا جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی دولت چین توانست ۵۹ دانشجوی عراقی را به همراه خانواده هایشان به تهران برگرداند، تمامی دانشجویان ایرانی و عراقی و دیگر اتباع کشورها که در پرواز اختصاصی ایران بودند، به مدت ۱۴ روز در کشور چین تحت مراقبت بهداشتی در قرنطیه قرار داشتند و پس از اطمینان از عدم ابتلای آنها به ویروس کرونا، اجازه خروج به آنها داده شده است.

بر اساس گزارش ها، ۷۰ دانشجوی ایرانی، ۵۹ دانشجوی عراقی، ۲۴ تبعه سوری و یک تبعه لبنانی مجموعه مسافران پرواز اختصاصی ایران را تشکیل داده بودند .

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته "آذر/دی" میلادی در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.  

بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند و ۴۹۰ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تا کنون هیچ موردی از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران و عراق مشاهده نشده است و دوربین‌های حرارتی مستقر در مبادی ورودی ایران بطور مستمر مسافران را چک می کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.