مشکلی درخصوص تامین داروی بیماران خاص نداریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا شانه ساز درباره وضعیت تامین داروهای بیماران خاص اظهار داشت: به دلیل این که این داروها گران بوده و ارزبری دارند، ما  توضیح آنها را با حساب و کتاب انجام می دهیم، اما ذخایر ما خوب است و مشکل خاصی در این خصوص نداریم.

 رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: مشکلات برای اینکه ما نتوانیم این داروها را فراهم کنیم، زیاد است و از سوی آمریکا سنگ اندازی می شود. اما به واسطه توانمندی شرکت‌های داخلی  آنها را تامین می کنیم.

وی درباره گلایه برخی جانبازان شیمیایی از کمبود داروهای خود گفت: برخی از بیماران دنبال داروی برند هستند؛ اکنون یک داروی وارداتی واحد ارزبری آن ده و نیم برابر یک داروی تولید داخل است اما برخی به دلیل درخواست پزشکان فقط داروی برند می خواهند.

به گزارش مهر شانه ساز در پایان در واکنش به این موضوع که داروهای خارجی کیفیت مطلوبتری نسبت به داروهای تولید داخل دارند تأکید کرد: استانداردهای دارو، استانداردهای بین المللی بوده و استاندارد ملی نیست و همان ضوابط که برای تولید داروهای خارجی وجود دارد، بر داروهای تولید داخل نیز حاکم است، برخی که می‌گویند کیفیت داروها متفاوت است، باید در این خصوص مستند ارائه کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.