آموزش پرستاران مخصوص دیابت از سوی وزارت بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا استقامتی روز پنجشنبه در حاشیه نشست آموزش پرستاران مخصوص بیماران دیابت گفت: با تدوین محتوای برنامه آموزشی، بیماران مبتلا به دیابت پرستاران مخصوص خواهند داشت که نحوه کنترل این بیماری را آموزش می دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: این بیماری خطرناک بسیار شایع بوده و رو به افزایش است، براین اساس لازم است آگاهی های مورد نیاز به عموم مردم در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت نوع دو داده شود و مبتلایان به این بیماری آموزش های لازم را برای کنترل دیابت کسب کنند، در حال حاضر در دنیا ۴۶۳ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند که در آینده به ۷۰۰ میلیون نفر افزایش می یابد.

وی افزود: اکنون پنج میلیون نفر مبتلا به دیابت در کشور داریم که به ۹ میلیون نفر در آینده افزایش مییابد، دیابت تمام اعضای بدن فرد مبتلا را می کند و هزینه های درمان برای خانواده و جامعه چند برابر می شود. لازم است آموزش های اساسی درباره این بیماری در جامعه افزایش یابد تا کیفیت زندگی را ارتقا دهد.

استقامتی درباره اینکه داروهای گیاهی هیچ تاثیری در درمان دیابت دارند گفت: مکمل ها، ویتامین، آنتی اکسیدان ها و داروهای گیاهی هیچ تاثیری در درمان دیابت ندارند و باید شیوه زندگی مردم تغییر یابد.

فرزانه شکیبا متخصص غدد نیز در این نشست گفت: هدف اصلی این نشست تقویت پرستار آموزش دهنده دیابت است که توسط وزارت بهداشت تائید شده است، بدون آموزش، دیابت قابل کنترل نیست چون پزشکان وقت کافی برای آموزش این بیماران ندارند و پرستاران در واقع نحوه مصرف دارو، تغذیه مناسب را به مبتلایان دیابت تشریح می کنند.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: در فاز اول ۲۰ نفر از پرستاران مخصوص بیماران دیابتی توسط دانشگاه های علوم پزشکی آموزش می بینند و در مراکز درمانی به بیماران دیابتی خدمات ارائه می دهند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.