اکثر پیشنهادهای کمیسیون بهداشت در مورد لایحه بودجه ۹۹ رد شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حیدر علی عابدی  با اشاره به گلایه برخی از انجمن‌های بیماران مبنی بر کاهش بودجه‌ خود، گفت: بنده معتقدم کمیسیون‌های تخصصی در شکل گیری بودجه کمترین نقش را ایفا می‌کنند. از این رو برای مجلس یازدهم پیشنهاد می‌کنم به منظور بررسی بهتر بودجه کمیسیون تلفیق حذف شده و لایحه بودجه ابتدا در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و سپس هر کمیسیون برای هماهنگی بیشتر به صورت جداگانه با کمیسیون برنامه و بودجه جلسه داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از شکل بررسی لایحه بودجه ادامه داد: نهاد‌ها و سازمان‌های مربوط به کمیسیون بهداشت و درمان باید اطلاع داشته باشند که این کمیسیون نقشی در کاهش یا افزایش بودجه‌شان نداشته است چرا که تنها سه نماینده از جانب کمیسیون بهداشت در تلفیق حضور دارند و اغلب پیشنهاداتشان ازسوی دیگر اعضا وتو می‌شود.

وی افزود: لایحه بودجه عمدتاً به سمت و سوی سازمان‌ها و نهاد‌های غیر پاسخگو هدایت می‌شود، به عنوان مثال متولی اصلی ساماندهی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مناطق محروم، معتادان، ناهماهنگی‌های اجتماعی سازمان بهزیستی است در حالی که بودجه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی به نهاد دیگری داده می‌شود. در حوزه وزارت بهداشت و درمان نیز به همین صورت است. به عنوان مثال مشکل اساسی کشور در حوزه سلامت کمبود پرستار و مراقبت از بیماران در منزل است بر همین اساس ما پیشنهاد استخدام پرستاران و مراقبت از بیماران، را مطرح کردیم که متاسفانه رای نیاورد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت عابی در پایان گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همواره تلاش کرده تا از حقوق بیماران و حوزه سلامت دفاع کند، نهادها و انجمن‌ها اگر در خصوص میزان بودجه‌ خود گلایه‌ای دارند باید نسبت به کمیسیون تلفیق مطرح کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.