لزوم توجه جدی به کاهش حوادث جاده‌ای
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی در دیدار با سید حسین میرشفیع مشاور وزیر راه در امور توسعه زیربنایی و طرح های ویژه افزود: ۸۲ درصد از مرگ و میرها در کشور براثر بیماری های غیرواگیر از جمله تصادفات رانندگی است.

وی ضمن اشاره به پتانسیل بالای وزارت بهداشت در جهت همکاری با سایر سازمان ها و نهادها برای فرهنگسازی به منظور کاهش حوادث جاده ای افزود: ۱۸ هزار خانه بهداشت، ۴۷۰۰ پایگاه سلامت نزدیک به ۵ هزار مرکز جامع خدمات سلامت می توانند در این فرهنگسازی نقش موثری داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به طرح " هر خانه یک پایگاه سلامت"افزود: در آینده طبق این طرح در هر خانوار ایرانی یک سفیر سلامت وجود خواهد داشت که با آموزش این سفیران سلامت می توان گامی بلند در کاهش حوادث و سوانح جاده ای برداشت.

براساس این گزارش حسین میرشفیع ضمن اشاره به آمار و ارقام سوانح جاده ای گفت: وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی با همکاری وسیع می توانند نقش موثری در کاهش حوادث جاده ای و پیشگیری از این موضوع داشته باشند.

به گزارش وب‌دا مشاور وزیر راه و شهرسازی در پایان بر آمادگی کامل این وزارتخانه برای مشارکت در برگزاری پویش های آموزشی و اطلاع رسانی و همچنین برنامه ریزی مشترک برای کاهش حوادث و سوانح جاده ای تاکید کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.