ضرورت تقویت سواد سلامت در دانشگاه‌ها با استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، منصوره السادات صادقی در شصت و پنجمین گردهمایی معاونان دانشجویی ضمن تاکید بر مشارکت و حمایت دانشگاه‌ها از مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان هدف این مراکز را ارتقای سلامت دانست و گفت: با راه‌اندازی طرح ارتقای سلامت روانی اجتماعی و درگیر کردن تمام بخش‌های درون و برون‌دانشگاهی گام موثر و منسجمی برای ارتقای سلامت روانی اجتماعی و جسمانی دانشجویان برداشته خواهد شد.

مدیرکل دفتر و مشاوره سلامت وزارت علوم بر استفاده از نیروهای همیار سلامت روان و بهداشت بعنوان سرمایه‌های اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: اقدامات دفتر مشاوره و سلامت در کاهش آسیب‌های اجتماعی روانی و نیز ارتقای سلامت روانی اجتماعی و همچنین افزایش نشاط و امید در دانشجویان تاثیر دارد.

وی راه‌اندازی کمپین‌های سلامت روانی، برگزاری استارتاپ‌های سلامت روانی اجتماعی، برگزاری مسابقات دومینو، برگزاری مناسبت‌های مختلف از جمله هفته سلامت روان و خودمراقبتی و ... را از جمله فعالیت‌های ایجاد کننده جریان سیال دانشجویی و ایجاد نشاط در دانشجویان دانست.

به گزارش ایسنا صادقی در پایان با تاکید بر بهداشت، ایمنی و محیط زیست بر لزوم ارتقای سواد HSE در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: چهارمین همایش کشوری کانون همیاران سلامت روان که در اصفهان با حضور ۲۵۰ همیار برگزار شد و هم‌اکنون با حدود ۴۰۰ کانون همیار سلامت روان که حدود ۱۷ هزار عضو دارند، می‌توان زمینه را برای ارتقای سواد سلامت جامعه دانشگاهی ایجاد کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.