مسئولان در خصوص اعلام مبتلایان به کرونا با مردم صادق و شفاف باشند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد همتی با اشاره به ضرورت برقراری تمهیدات ویژه برای پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، گفت: علی‌رغم اینکه در کشورهای اطراف ایران بیماری‌های واگیر‌دار مختلفی وجود دارد، به دلیل برقراری تمهیدات ویژه و تلاش شبانه روزی مسئولان حوزه سلامت در داخل کشور با مشکل خاصی در این خصوص مواجه نبودیم.

وی افزود: با وقوع سیل در شهرهای جنوبی کشور احتمال اپیدمی شدن بیماری‌های واگیردار عفونی به شدت وجود داشت، اما خوشبختانه با اقدامات به موقع بهداشتی و پیگیری‌ها انجام شده به صورت کامل کنترل شد. از طرفی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز در آن شرایط چندین جلسه مشترک برای بررسی وضعیت بهداشتی مناطق سیل زده با وزیر بهداشت و مسئولان حوزه سلامت تشکیل داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ایران در مقابل با بیماری‌های واگیردار کارنامه بسیار خوبی دارد، پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیردار علاوه بر تجربه و دانش به تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین هم نیاز دارد که در صورت کمبود آن باید تامین شود.

همتی گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلا فردی به ویروس کرونا نداشتیم، وزارت بهداشت، دولت و حاکمیت باید با برقراری تمهیدات بسیار جدی و اعمال محدودیت برای تردد اتباع چینی مانع ورود ویروس به کشور شوند، از طرفی به هیچ عنوان نباید از جانب دولت با این موضوع سیاسی برخورد شود چرا که مسئله بسیار مهمی بوده و در صورت بی‌توجهی مشکل‌ساز خواهد شد.

به گزارش خیرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: مسئولان باید در خصوص اعلام مبتلایان به کرونا با مردم صادق و شفاف باشند و در صورت ابتلای فردی به این بیماری ، گزارش کامل آن به اطلاع عموم مردم برسد، چرا که برای مقابله با ویروس کرونا به همکاری همه مردم نیازمندیم و پنهان کاری در این خصوص عواقب خطرناکی در پی خواهد داشت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.