آخرین وضعیت بیماری کرونا ویروس در جهان و ایران
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رییسی که به همراه معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ارتباط ویدئویی با معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی و معاونان تربیت بدنی و سلامت ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور شرکت کرده بود، با اشاره به تاریخچه کرونا و آخرین وضعیت آن در جهان و ایران گفت: ابتدای پیدایش این ویروس در چین برای مدتی سیستم پذیرش بیمار و شیفت بندی پرسنل به خاطر هجوم بیماران در بیمارستان‌های این کشور با مشکل مواجه شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت سیستم قرنطینه در چین را بسیار سخت و جدی اعلام کرد و گفت: ۱۱ میلیون چینی در شهر "ووهان" به‌طور کامل و ۵۹ میلیون چینی در استان "هوبای" بهطور نسبی در قرنطینه قرار دارند.  هم اکنون ۲۴ کشور جهان درگیر کروناویروس هستند و ۹۱۰ نفر کشته شده‌اند و بیش از ۴۰ هزار نفر درگیر این بیماری هستند.  

وی افزود: هیچ کروناویروسی حتی "سارس" و "مِرس" به این اندازه در جهان کشته نداده است، در عین حال باید توجه داشت که کروناویروس جدید اگرچه نسبت شیوع بالاتری نسبت به کروناویروس‌های قبلی دارد ولی نسبت مرگ افراد در آن بسیار کمتر از بقیه و در حد دو درصد است، کرونا وارد کشور نشده است از معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی به‌ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی مرزی خواست حداکثر تلاش خود را در جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری ازابتلا به کرونا به کار گیرند.

رئیسی گفت: پرواز مسافرتی به چین ممنوع شده است و هموطنانی که آنجا هستند هم با داشتن کارت سلامت و اعلام اسامی‌شان به وزارت بهداشت توسط نهادهای ذیربط و تحت کنترل می توانند وارد کشور شوند، ۵۷ دانشجوی ایرانی در "ووهان" تحت تدابیر لازم قرنطینه بودند و اکنون ۶ روز است وارد کشور شده‌اند و هیچ مشکلی ندارند. در عین حال یک هفته دیگر در قرنطینه می‌مانند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: تمام ضوابط یک قرنطینه کامل از درون هواپیما تا ورود و اقامتشان در کشور برای آنان اجرا شده است و برای اطمینان حتی پسماندهای هواپیما و محل اقامت‌شان بی‌خطرسازی و امحاء می‌شود، در فرودگاه امام (ره) علاوه بر تب سنجی، دوربین‌های حرارتی نصب شده که این کار در فرودگاه‌های بین المللی مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز نیز انجام گرفته یا در دست انجام است.

وی از معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور خواست مرزهای ورودی اعم از زمینی، دریایی و هوایی را به دقت کنترل کنند.

رئیسی خطاب به معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ها نیز گفت: با آموزش سراسری به دانش‌آموزان شرایط برای شست وشوی مداوم دست‌ها با مایع مخصوص در تمام مدارس تدارک دیده شود و یکی از زنگ های تفریح را به صورت نمادین در هر روز زنگ‌ شست‌وشوی دست‌ها قرار دهند زیرا این کار تا ۹۰ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا در ادامه این نشست مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به هماهنگی‌های به عمل آمده برای آموزش پیشگیری از کرونا ویروس اظهارکرد: وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس آمادگی کامل دارد، ادارات کل آموزش و پرورش کلیه استان‌ها هماهنگ با دانشگاه‌های علوم پزشکی در راه ارتقای سلامت دانش‌آموزان گام برخواهند برداشت.

در بخش دیگری از این ارتباط ویدئویی معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی مرزی آخرین اقدامات در خصوص کنترل کروناویروس را در استان‌های خود گزارش کرده و معاونان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش این استان‌ها نیز آخرین اقدامات و برنامه‌های خود در این زمینه را تشریح کردند.

بنابر اعلام وبدا ‌در این ارتباط زنده که در محل دفتر معاونت بهداشت برگزار شد جمعی از مدیران ارشد معاونت بهداشت وزارت بهداشت و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.