روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ واحد خون در سطح استان تهران اهدا می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدرضا مهدی‌زاده درباره "فعالیت مراکز انتقال خون در استان تهران" اظهار کرد: 11 مرکز خون‌گیری در استان تهران داریم، روزانه بین 1400 تا 1500 مراجعه کننده به این مراکز داریم که از این تعداد 1200 تا 1300 واحد خون گرفته می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران ادامه داد: اکنون و به ویژه در یک ماهه اخیر این مقدار خون اهدایی نیاز استان تهران را برطرف می‌کند و از این تعداد فرآورده خونی، 1200 تا 1300 واحد گلبول قرمز متراکم  تولید می‌کنیم که مصرف بیشتر فرآورده خونی همین گلبول قرمز متراکم است.

وی افزود: حدود 800 واحد پلاکت و 700 واحد پلاسما تولید می‌شود و اکنون توانسته‌ایم نیاز 160 مرکز درمانی در سطح استان تهران را تأمین کنیم؛ یعنی هیچ مشکلی از نظر تأمین فراورده های خونی شامل گلبول قرمز متراکم، پلاسما و پلاکت در مراکز درمانی استان تهران نداریم.

به گزارش فارس مهدی‌زاده در پایان گفت: ما در مرکز وصال برحسب نیاز مراکز درمانی که نسبت به  فرآورده خونی اشعه دیده اعلام می‌کنند، این فراورده را که بیشتر برای بیماران سرطانی است، تأمین می‌کنیم؛ روزانه بین 80 تا 100 واحد خون را اشعه می‌دهیم و بر حسب نیاز در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهیم، بیشترین گروه خونی در استان تهران گروه خونیo مثبت است و بیشترین نیاز هم مربوط به همین گروه خونی است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.