یکی از مشکلات شایع در مناطق سیل‌زده انتشار انواع بیماری‌های واگیردار و ویروسی است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد اسماعیل مطلق گفت: سیلاب‌ها شایع‌ترین خطر برای ایجاد بلایای طبیعی هستند و موجب مرگ و میر فراوان در سراسر جهان شده است، بلایای طبیعی مانند سیلاب ها، پیامدهای قابل توجهی در سلامت، در بلند مدت دارند. سیلاب خطر بیماری های مختلف را که ممکن است در یک منطقه آسیب دیده نباشد افزایش می دهد و یک مشکل عمده سلامت است.

وی افزود: پس از بروز سیل، لانه‌ حیوانات و محل نگهداری غذای آن‌ها از بین می‌رود. سیل ممکن است باعث هجوم موش‌ها و مارها شود که از محل زندگی‌شان رانده شده‌اند. موش‌ها ممکن است ناقل بیماری‌های خطرناک باشند. بنابراین شرایط ناشی از بروز سیل و تجمع زباله و عدم دفع به موقع پسماند‌ها در این اماکن؛ محلی برای تجمع حیوانات با انتقال انواع ویروس، خواهد بود.

مشاور معاون بهداشت در امور کاهش خطر و بلایا درباره شیوع بیماری‌ها در مناطق سیل‌زده تصریح کرد: بیماری‌های عفونی آندمیک، اسهال، بیماری وبا و دیسانتری، عفونت تنفسی، هپاتیت A و E، تب تیفوئید، لپتوسپیروز و همچنین انواع بیماری‌ها از طریق حشرات در این مناطق انتقال می‌یابد. البته سوء تغذیه ناشی از تامین ناکافی مواد غذایی نیز باعث بروز افزایش بیماری‌ها می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مطلق در پایان گفت: از مشکلات شایع پس از بلایای طبیعی، تجمع سگ‌های ولگرد و انتشار انواع بیماری‌های واگیردار و ویروسی است، بنابراین باید با تامین امکانات به جلوگیری یا در به حداقل رساندن خطرات سلامت مرتبط با بلایای طبیعی مانند سیل کمک کرد. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.