لزوم راه‌اندازی آزمایشگاه ایمونولوژی پلاکت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیمان عشقی با تاکید بر اینکه آزمایشگاه های منحصر به فرد سازمان انتقال خون مرجع کشوری است، افزود: با صرف هزینه در حد توان این سازمان و با استفاده از نیروهای اقتصاد سلامت، آزمایشگاه های اختصاصی انتقال خون تقویت و احیا می شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون به اهمیت راه اندازی آزمایشگاه هایی برای برآورده کردن نیازهای پژوهش محور انتقال خون نیز اشاره و گفت: ساخت و تجهیز آزمایشگاه های مولکولی برای بهبود شاخص های سلامت خون و تشخیص ویروس های نوپدید در دستور کار است.

وی با اشاره به لزوم استفاده از فرآورده های نوین مانند گلبول قرمز و پلاکت های ویروس زدایی شده افزود: استفاده از این فرآورده ها نیازمند انجام مطالعات درآزمایشگاه های مجهز است و معاونت فنی باید بیش از پیش با موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون در ارتباط باشد.

عشقی راه اندازی آزمایشگاه ایمونولوژی پلاکت را نیز یک ضرورت برشمرد و تصریح کرد: سازمان انتقال خون در تلاش است تا با تکیه بر معلومات دانش آموختگان خود گام هایی برای دستیابی به خدمات نوین و کاستن از رنج بیماران بردارد.

به گزارش ایرنا مدیرعامل سازمان انتقال خون در پایان اضافه کرد: میزان نظم در فرآیند های کاری مدیران و بهره گیری آنان از تکنولوژی های آموزشی به روز و داشتن پرونده های کاری منظم از شاخص های مهم و مورد نظر در انتصاب مدیران در این سازمان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.