موفقیت ایران در کنترل کرونا ناشی از تجارب مراسم‌ اربعین و راهیان نور است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا رئیسی در جلسه کارگروه ساماندهی، هماهنگی و کنترل بیماری‌های کارویژه مرز، بخش زیادی از موفقیت ایران در کنترل کرونا ویروس را ناشی از تجارب برگزاری مراسم‌هایی همچون اربعین حسینی، حج، راهیان نور و پیشگیری فراگیر از بیماری‌ها در سیل ابتدای سال جاری که به موجب آن ۲۶ استان کشور درگیر شدند،‌ دانست و گفت: تاکنون نتایج آزمایش تمام مواردی که به عنوان مشکوک از طرف مراکز درمانی به آزمایشگاه منتخب ارسال شده بودند، منفی بوده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: برخلاف تمامی شایعات و مطالب نادرست منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی تاکنون موردی از ابتلا به کرونا ویروس در کشور مشاهده نشده است. البته کروناویروس جدید که سازمان بهداشت جهانی آن را کوید ۲۰۱۹ (COVID ۱۹) نام‌گذاری کرده یک بیماری تنفسی است و نمی‌توان برای شیوع آن مرزی قائل شد.

وی در خصوص دانشجویان ایرانی که از شهر ووهان چین به کشور بازگشتند افزود: دانشجویان ایرانی وارد شده از ووهان چین دو هفته در قرنطینه بودند که پس از انجام آزمایش‌های لازم و اتمام زمان قرنطینه، کارت سلامت برایشان صادر و آن‌ها را ترخیص کردیم. این دانشجویان طبق پروتکل جهانی دو هفته در قرنطینه بودند و خوشبختانه همگی سالم هستند. 

رئیسی مجهز شدن تمام فرودگاه‌های بین‌المللی مانند فرودگاه امام خمینی(ره) به دوربین حرارتی را ضروری دانست و گفت: این دوربین‌ها در مرزهای هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان ، گیلان، خراسان ، کردستان و استان های آذربایجان شرقی و غربی باید نصب شوند که این کار در حال انجام است.

به گزارش ایسنا معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان به درخواست کشور افغانستان برای تشخیص و بیماریابی کرونا اشاره کرد و گفت: به این درخواست پاسخ مثبت داده شده است و به آن‌ها آموزش خواهیم داد، کروناویروس، ۲۹ کشور و بیش از ۶۰ هزار نفر را در دنیا درگیر کرده است، گفت: البته در منطقه امرو "مدیترانه شرقی" فعلا تنها دو کشور مصر و امارات درگیر این بیماری شده‌اند.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.