مشاور وزیر بهداشت در امور زنان منصوب شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، متن حکم سعید نمکی به شرح زیر است:

 خواهر گرامی سرکار خانم دکتر فاطمه ناهیدی
ایثارگر و آزاده سرافراز و دانشیار محترم دانشگاه علوم پزشکی

با توجه به سوابق ارزنده علمی و اجرائی، بدینوسیله بعنوان مشاور اینجانب در امور زنان منصوب می شوید.

امیداست با اتکال به خداوند بزرگ و معصومین (س) و پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید در انجام امور محوله موید باشید. انتظار می رود در عرصه های ذیل همت گمارید.

1_ با توجه به تخصص سرکارعالی در زمینه بهداشت باروری انتظار می رود تلاش بی وقفه در بحث پراهمیت جمعیت با همراهی برادر گرامی جناب آقای دکتر اکبری مبذول فرمائید.

فعالیتهای درخشانی در اکثر حوزه ها شروع شده و تا اصلاح سیاست های جمعیتی و رفع نگرانی مقام معظم رهبری و دولت محترم گام های باقیمانده زیادی را باید بپیمائیم.

سلامت زنان، سیر دوران بارداری بی خطر، توسعه مراکز درمان ناباروری و اعتلای فرهنگ فرزند آوری نیازمند کار عمیق فرهنگی و اجرائی در این عرصه می باشدکه امید است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

2_ زنان بعنوان اصلیترین عوامل موثر در سلامت جوامع همواره باید در مرکز توجه سیاستگذاران و مدیران ارشد کشور قرار گیرند و در هرگونه تصمیم گیری کلان الزاما" توجه به این قشر پراهمیت نباید مغفول بماند.

لذا انتظار می رود جهت اهمیت بخشیدن به نقش اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و بخصوص عرصه سلامت برای زنان کشورمان درون و برون از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جلب مشارکت درون‌بخشی و  بین بخشی برنامه ریزی های منسجمی را پیگیری فرمائید.

بدیهی است در این راستا علاوه بر استفاده از ظرفیت های موجود بازنگری در قوانین و ضوابط جاری در حمایت بیشتر از سلامت جسمی و معنوی زنان ضروری به نظر می رسد.

3_ مشارکت زنان در نظام سلامت با توجه به مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت در عصر کنونی بسیار حائز اهمیت است.

رویکرد جدید و پروژه "هرخانه یک پایگاه سلامت" را با تکیه بر نقش تاثیرگذار زنان بعنوان محور خانواده ها و سفیران سلامت کشور آغاز کرده ایم. همکاری و نظارت مستمر در اجرای پروژه مذکور علاوه بر تقویت نقش زنان در سلامت پشتوانه بی بدیلی برای ماندگاری و اعتلای شاخص های بهداشتی کشور خواهد بود.

4_ تعداد زیادی از بانوان ارجمند بعنوان همکاران عزیزمان در مراکز بهداشتی درمانی شبانه روز به مردم شریف کشورمان ارائه خدمت می کنند. از سوی دیگر درصد بالایی از دانشجویان علوم پزشکی کشور به دختران و زنان هوشمندی تعلق دارد که آینده نظام سلامت درگرو سلامت جسم و روح آنهاست.

رسیدگی به وضعیت جسمی، روانی و معیشتی آنها ضرورت اجتناب ناپذیریست که انتظار می¬رود سرکار عالی با مشارکت معاونین محترم ذیربط بدان پرداخته و با شیوه¬های مختلف بخصوص با بررسی وضعیت از نزدیک در راستای ارتقاء کیفیت زندگی، معیشت و شرایط جسمی و روحی ایشان اقدام و نتیجه را به اینجانب گزارش فرمائید.

5_ تطبیق فضای ارائه خدمت بانوان عزیز با مقتضیات مورد انتظار ایشان از یکسو و رعایت موازین قانونی، شرعی و عرفی مقوله پراهمیت دیگریست که نیازمند مداقه، بازنگری و پیگیری مستمر است که با تلاش بی‌وقفه در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اجرائی محقق خواهد شد.

از سرکار عالی بعنوان بانوی گرانقدری که علاوه بر کسب امتیازات علمی و فرهنگی، افتخار جانبازی و اسارت دوران دفاع مقدس را کسب نموده اید انتظار دارم از این ظرفیت ناب و تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت و احیای ارزش های بی بدیل دفاع مقدس و با رویکردی مبتنی بر صبر، نرم خوئی، مهربانی و کار فرهنگی سازمان یافته و مستمر در ترمیم گسست های گذشته و ایجاد پیوند درون جوش بانوان همکارمان با فرهنگ ناب ایرانی اسلامی بخصوص در محیط فعالیت بکوشید.

توفیق سرکار عالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.