ایران جزو ۱۰ کشور مخاطره‌آمیز جهان است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد اسماعیل مطلق در چهارمین کنگره مرکز تحقیقات سلامت مردان با اشاره به وقوع حوادث در جهان اظهار داشت: از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۸ روند مخاطرات در دنیا افزایش داشته است.

رئیس دفتر کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت ادامه داد: بیشترین مخاطرات در دنیا مخاطرات آب و هوایی است، ضمن اینکه سطح  خطر ایران در جهان از عدد ۱۰ به عدد ۸ رسیده است، مرگ ناشی از بلایا در ایران  از سطح جهان بالاتر است، ایران جزو ۱۰ کشور مخاطره آمیز جهان است و بر اساس تحقیقات طی ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۱۳ حدود ۴۰ میلیون نفر در ایران تحت مخاطره قرار دارند.

وی افزود: هر سال ۲ میلیون نفر در ایران تحت تاثیر مخاطرات که بیشتر آب و هوایی است قرار می گیرند، طی ۵۰ سال گذشته میزان بارش در ایران روند کاهشی داشته و بارش مدت کوتاه داشته و شدت زیاد آن در اسفند به بعد بوده است، در ۹ ماهه سال جاری ۱۷۵۶۵ حادثه اتفاق افتاده که و تقریبا روزانه ۳۷ حادثه و اگر حوادث ترافیکی را به آن اضافه کنیم، در شبانه روز ۶۲ حادثه روی می‌دهد.

مطلق گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۵۹۰ نفر بدون در نظر گرفتن حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند، در ۹ ماهه امسال ۴۱ هزارو ۴۳۳ نفر بدون مصدومیت‌های حوادث ترافیکی و با در نظر گرفتن حوادث ترافیکی ۸۴۸۹۳ مصدوم در صحنه داشته‌ایم، در بین ۴۰ نوع مخاطره در دنیا، ایران ۳۱ مخاطره را تجربه می‌کند.

به گزارش فارس رئیس دفتر کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: براساس تحقیقات در سال ۲۰۱۹ ایران از نظر ظرفیت خطر در سطح بالا قرار دارد و در شبانه روز ۶۲ مخاطره در کشور داریم، شایع ترین مخاطرات طبیعی در ایران سیل ،زلزله و طوفان است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.