استفاده از ماسک برای همگان و در حالت عادی ضروری نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، قاسم جان بابایی که برای نظارت بر روند اقدامات مقابله با بیماری کرونا در قم بسر می برد، چهارشنبه شب در جلسه قرارگاه پدافند زیستی این استان، در عین حال گفت که مردم نگران نباشند و تنها مسائل بهداشتی را رعایت کنند، مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا میان کودکان و اطفال کمترین مورد را در کشورهای مختلف جهان داشته است.

معاون درمان وزیر بهداشت از مردم خواست، شستشوی دست با آب و صابون را جدی بگیرند و در خصوص ماسک نیز مطمئن باشند استفاده از آن برای همگان ضروری نیست و تنها کادر پزشکی به آن نیاز دارد. 

پیش تر محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تاکید کرد: ماسک کافی در بازار قم و نیز انبارهای دپو موجود است و جای هیچگونه کمبود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد. شیوع بیماری کرونا در قم کنترل‌شده است و از مردم می‌خواهیم همچنان با رعایت توصیه‌های بهداشتی، نگران شیوع این بیماری نباشند.

وی افزود: ۲ بیمارستان کامکار و فرقانی برای قرنطینه آماده است و افرادی که مشکوک به بیماری کرونا باشند به این مراکز منتقل می شوند، تاکنون ۲ تَن براثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند، گروهی از مدیران مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت برای کنترل و نظارت بر اقدامات صورت گرفته در قم مستقر شده‌اند.

قدیر گفت: عصر امروز در جلسه با رییسان بیمارستان‌های قم برگزار و گزارشی از وضعیت درمانی و تجهیزات مراکز درمانی قم ارائه شد، تمام مراکز درمانی قم در حال آماده‌باش هستند و تجهیزات درمانی نیز به میزان کافی در دسترس است، به شهروندان توصیه می‌کنم بهداشت فردی را رعایت و دست‌های خود را مرتبط شست‌وشو کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم تاکید کرد: مردم باید از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و در غیر این صورت از ماسک استفاده نمایند، مردم بدانند وقتی‌که در معرض بیماری نیستند نیازی به ماسک ندارند، چرا که خود ماسک می‌تواند عامل عفونت باشد، تب و لرز و همچنین تنگی نفس و درد عضلانی از جمله علائم بیماری کرونا است، به مردم تاکید می کنم آرامش خود را حفظ کنند و با رعایت مسایل بهداشتی و با آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

در همین حال بهرام سرمست استاندار قم نیز در این جلسه گفت: به منظور حفظ انسجام و وحدت رویه، هیچ مدیری به جز محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم حق اظهار نظر در خصوص وضعیت بیماری کرونا در قم را ندارد و رسانه ها نیز تمامی اخبار را باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی قم دنبال کنند.

به گزارش ایرنا وی در پایان تاکید کرد: تمامی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان روز پنجشنبه اول اسفند ماه تعطیل است، از همه دستگاه ها می‌خواهم به مجموعه بهداشت و درمان استان در خصوص مقابله با بیماری کرونا در قم کمک کنند. 

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.