بار بیماری‌ها و عوارض ناشی از آن در مردان بیشتر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید جلیل حسینی درباره برگزاری هفته سلامت مردان گفت: در سال 84  موضوع سلامت مردان را اعلام کردیم و وزارت بهداشت نیز این موضوع را قبول کرده و هر سال هفته سلامت مردان در کشور برگزار می‌شود، در آن زمان انجمن اورولوژی فعالیت خود را در این خصوص آغاز کرده و در مدت 10 سال با همکاری انجمن‌های پزشکی ورزشی، پزشکان عمومی و انجمن روانپزشکان این هفته برگزار شده است. هدف ما برای برگزاری هفته سلامت مردان توجه به بیماری‌های مربوط به مردان است.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: با توجه به اینکه بار بیماری‌ها و عوارض ناشی از آن در مردان بیشتر است؛ اما مردان برای حفظ سلامتی خود کمتر اقدام می‌کنند؛ در نتیجه برای جلب توجه نسبت به بیماری‌های مردان، هر سال هفته اول اسفند را به عنوان هفته سلامت مردان انتخاب کرده و برنامه‌هایی اجرا می‌کنیم، همه دانشکده‌های علوم پزشکی و معاونت بهداشت با این موضوع درگیر هستند، سعی کرده‌ایم مردان را نسبت به بیماری‌های خطیر اما کم علامت مانند سرطان مثانه آگاه سازیم. این کار از سال 85 تا 95 انجام شده و در هفته اول اسفند به این موضوع می‌پردازیم.

وی افزود: در سال 85 شاید تنها 5 کشور جهان موضوع هفته سلامت مردان را داشتند اما امروز تمام کشورها برنامه مربوط به سلامت مردان را راه انداخته‌اند؛ البته ایران در آن زمان پیشتاز بود، در امریکا هفته سلامت و در اروپا نیز در ماه نوامبر روزی به عنوان سلامت مردان انتخاب شده است و برای اینکه مردان این روز را فراموش نکنند، تمام مردان اروپایی از یک ماه قبل با گذاشتن سیبل سعی می‌کنند به یگدیگر  یادآوری کنند که به روز سلامت مردان نزدیک می‌شویم.

حسینی تصریح کرد: بعد از یک دهه احساس کردیم باید کارهای دیگری غیر از اطلاع‌رسانی انجام دهیم؛ در نتیجه مرکز تحقیقات سلامت مردان را برای اولین بار در دانشگاه شهید بهشتی پایه‌گذاری کرده؛ ضمن اینکه مجله سلامت مردان را نیز ایجاد کردیم، در این خصوص تحقیقات زیادی انجام داده‌ایم تا مشاهده شود چگونه سلامت مردان را حفظ کنیم که این تحقیقات ما در مجلات دنیا و سلامت مردان منتشر می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری دانشگاه شهید بهشتی یادآور شد: از سه سال قبل احساس کردیم کنگره سلامت مردان را برگزار کنیم؛ در نتیجه در مجموع مخاطرات مردان که حدود 200 فاکتور است را انتخاب کردیم و هر سال 3 مورد مهم آن را انتخاب و برنامه‌های خود را اجرا می‌کنیم.امسال نیز چهارمین کنگره سلامت مردان طی روزهای اول لغایت سوم اسفندماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش فارس وی در پایان با اشاره به برگزاری جلسات تعاملی بین سیاست‌گذاران مختلف در حوزه سلامت مردان و اساتید این حوزه، خاطرنشان کرد: امسال حوادث ترافیکی، جمعیت و بیماری‌های پروستات را به عنوان موضوع برگزاری کنگره سلامت مردان انتخاب کرده‌ایم؛ ضمن اینکه در کنگره سه روزه سلامت مردان نیز حدود 30 پنل و کارگاه تخصصی برگزار می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.