آزمایش‌های کروناویروس در ۲ آزمایشگاه خیلی ویژه در کشور انجام می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدمهدی گویا به دنبال گزارش موارد مثبت کروناویروس در کشور و انتشار برخی شایعات در پی آن، گفت: خواهشم آن است که اطلاعات صحیح درباره این بیماری را از زبان ما "مسوولان مربوطه در وزارت بهداشت" بشنوید.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: اینکه گفته می‌شود فردی مشکوک به این بیماری است، جهت تایید آن انجام یک سری آزمایشات ویژه و خاص لازماست تا قطعا مشخص شود بیماری "کرونا" است، این بیماری بسیار شبیه بیماری‌های دیگر بویژه آنفلوآنزاست و بنابراین نمی‌توان فرد "مشکوک" را "مبتلا" اعلام کرد؛ این موضوع هم مسوولیت بین‌المللی دارد و هم مسوولیت کشوری و اگر در اعلام موارد اشتباهی صورت گیرد، جز اینکه مردم را نگران کنیم چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

وی درباره نحوه انجام تست‌های آزمایشگاهی کروناویروس و مدت زمان لازم برای مشخص شدن نتیجه تست‌های آزمایشگاهی این بیماری افزود: مشخص شدن پاسخ تست، مدت زمانی دارد و این موضوع به اراده فرد آزمایش کننده  نیست؛ چراکه این تست، تستی ویژه و اختصاصی است و تا کنون در دنیا چنین تستی نبوده و طی هفته‌های اخیر این تست اختصاصی اعلام شده که در اختیار ایران نیز قرار دارد.

گویا گفت: زمان مشخص شدن نتیجه آن هم کاملا مشخص است و چیزی نیست که بخواهیم در آن دستکاری یا تاخیر ایجاد کنیم. به محض آنکه نمونه‌ای بیاید در اختیار آزمایشگاه مخصوص قرار می‌گیرد و آنجا هم نمونه را بلافاصله آزمایش می‌کنند. حتی اگر شب و نیمه شب تست را دریافت کنند، همان لحظه برای آزمایش اقدام می‌شود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شباهت کروناویروس با بیماری‌های دیگر و احتمال اشتباه گرفتن آن با آنفلوآنزا تصریح کرد: فقط آزمایشگاه است که به طور دقیق می‌تواند بگوید این بیماری کرونا است یا آنفلوآنزا. بنابراین تنها موردی را می‌توان "ابتلا" اعلام کرد که آزمایش آن مثبت شده باشد. به همین دلیل هم از مردم خواستار آنیم که اخبار دقیق بیماری را تنها از وزارت بهداشت پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: در مجموع آزمایش‌های کروناویروس در دو آزمایشگاه خیلی ویژه در کشور انجام می‌شود و کار هر آزمایشگاه معمولی نیست. این دو آزمایشگاه‌ هستند که موارد دقیق را مشخص می‌کنند، اطلاعاتش در کشور ثبت می‌شود و در اختیار مردم نیز قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.