خطر کرونا نسبت به ترسی که در جامعه ایجاد شده بسیار ناچیز است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی‌اکبر حقدوست گفت: در زمان‌های اخیر درباره راه‌های پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا گفته شده است. اما با ورود آن به کشور باید جدی‌تر به موضوع نگاه کنیم.

وی افزود: متاسفانه نگرانی‌ها نسبت به واقعیت‌هایی که وجود دارد چندین برابر است. به عنوان یک اپیدمیولوژیست می‌گویم که بر اساس اطلاعات بدست آمده خطر کرونا نسبت به ترسی که در جامعه ایجاد شده بسیار ناچیز است، اما این دلیل نمی‌شود تا نکات بهداشتی را رعایت نکنیم و ویروس کرونا را نادیده بگیریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: کرونا ممکن است دیر یا زود تکثیر پیدا کند، اما باید به گونه‌ای مدیریت شود تا ناگهان با حجمی از مبتلایان رو به رو نشویم و‌ توانایی رفع آن را داشته باشیم، افرادی که در در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای بهبودی مبتلایان کار می‌کنند تمام اتفاق‌ها را به جان می‌خرند پس نباید نگران باشید و تنها به نکات بهداشتی توجه کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حقدوست در پایان گفت: ویروس کرونا مهمان چند روزه نخواهد بود، بهتر است روحیه خود و اطرافیان را تقویت کرده و تمام نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.