تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا در خوابگاه‌ها پیش‌بینی شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدحسین پورغریب دستورالعمل حفظ سلامت و مقابله با شیوع ویروس کرونا در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه را تشریح کرد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ارسال دستورالعمل کشوری پیشگیری از کرونا به مدیریت‌های تحت پوشش این معاونت خبر داد و گفت: در معاونت دانشجویی فرهنگی اقداماتی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به برگزاری دوره آنلاین آموزش مقابله با ویروس کرونا با همکاری سازمان نظام پزشکی کل کشور اشاره کرد.

وی در خصوص اینکه چگونه می‌توان خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش داد توصیه کرد: همه دانشجویان ساکن خوابگاه که دچار علائم بیماری کرونا، مانند تب، سرفه خشک، تنگی نفس و ضعف عمومی هستند، باید در اسرع وقت به مرکز بهداشت کوی دانشگاه مراجعه و از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.

پور غریب گفت: به همین منظور کادر درمانی و تجهیزات و داروهای مورد نیاز به صورت شبانه روزی در مرکز بهداشت خوابگاه کوی مستقر خواهند بود و افرادی که در مناطق شیوع این بیماری حضور داشته و یا دارای علائم این بیماری باشند، غربالگری خواهند شد. همچنین مکان‌هایی برای اسکان دانشجویان مشکوک به بیماری در نظر گرفته شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر رعایت اصول بهداشتی به خصوص شستن مکرر دستان با صابون تاکید کرد و افزود: مسئولین خوابگاه موظف هستند با تکریم و رعایت شأن دانشجو بطور جدی و مستمر از طریق کنترل افراد دارای علائم، بر این موضوع نظارت کنند، همچنین پذیرش مهمان در هر قالبی در خوابگاه‌های دانشجویی تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: برای پیشگیری از شیوع این ویروس، نظارت بر خوابگاه‌های دانشجویی به مراتب افزایش خواهد یافت و همچنین بر روی نحوه طبخ و توزیع غذا دقت بیشتری اعمال خواهد شد، در حال حاضر حفظ سلامت دانشجویان در صدر وظایف ما قرار دارد و حسب اهمیت موضوع رعایت مفاد اطلاعیه الزامی خواهد بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.