یکسان‌سازی تعرفه‌های پزشکی بخش دولتی و خصوصی منطقی نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همایون هاشمی با تاکید بر اینکه تعرفه‌های پزشکی برای سال آینده باید متناسب با تورم افزایش یابد، گفت: در تعیین تعرفه‌ها باید اعتدال و انصاف رعایت و به صورت معقول و متناسب با تورم تعیین شود تا حق پزشکان و مردم تضییع نشود البته در این رابطه باید بیشتر منفعت مردم را در نظر گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تمامی صنوف و مشاغل متاثر از تحولات اقتصادی هستند و این موضوع در مورد جامعه پزشکی و مراکز درمانی هم صدق می‌کند بنابراین ثابت‌ماندن تعرفه‌های پزشکی منطقی نیست البته از سویی منافع مردم هم درگیر است.

وی افزود: در کشور ما متاسفانه بخش نظارتی به درستی به وظیفه خود عمل نکرده و باید تقویت شود در این رابطه می‌طلبد سازمان نظام پزشکی در مطلب‌ها قیمت گذاری را انجام دهد و همچنین دولت باید آستین ها را بالا بزند و اگر قرار است یارانه معیشتی پرداخت کند باید در سبد خانوارها تاثیر گذار باشد و به صورت چشم بسته عمل نکند.

هاشمی گفت: یکسان‌سازی تعرفه‌های پزشکی بخش دولتی و خصوصی منطقی نیست، بخش دولتی از امکانات دولتی استفاده می‌کند و تمامی هزینه های جانبی آن بر عهده دولت است بنابراین باید خدمات‌اش ارزان تر باشد؛ باید به سمتی برویم که تمامی خدمات را به بخش غیردولتی واگذار کنیم و با حمایت از آنها بخواهیم که با قیمت خاصی خرید خدمت انجام دهند البته بیمه‌ها در این رابطه نقشی اساسی دارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان اضافه کرد: باید ملاحظات لازم را برای بخش غیردولتی داشته باشیم و آنها را به گونه‌ای حمایت کنیم که آسیب نبینند و درآمد و هزینه هاشان با هم بخوانند و از سویی ملاحظات ملی و مردمی را داشته باشیم.

پایان پیام/

1 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.