کرونا ویروس در ۸۰ درصد موارد بدون علامت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود مردانی گفت: مهم ترین توصیه ما در کنترل کرونا ویروس در کشور، رعایت بهداشت فردی و عمومی است. 

عضو کمیته کشوری کنترل کرونا ویروس با اشاره به ترس و وحشت کاذب مردم از کرونا ویروس گفت: متاسفانه برخی از والدین که تا دیروز فرزند آنها روزی ده بار عطسه و سرفه می کرد و نسبت به آن بی اعتنا بودند، حالا با اولین عطسه و سرفه، فرزند خود را نزد پزشک می برند، از ترس اینکه مباد بچه آنها کرونا گرفته باشد.

وی با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و عمومی افزود: توصیه جدی ما به مردم، فقط و فقط رعایت بهداشت فردی است و اینکه از حضور غیر ضرور در اماکن عمومی خودداری کنند، ۸۰ درصد عفونت کرونا ویروس بدون علامت است، ممکن است فردی به این بیماری مبتلا شده و خوب شده باشد، بدون اینکه متوجه بیماری خودش شده باشد.

مردانی گفت: در ۲۰ درصد موارد کرونا ویروس با علامت همراه است که از این ۲۰ درصد، فقط ۲.۵ درصد آنها با فرم شدید بیماری مواجه می شوند که نیاز به بستری دارند، در افرادی که بر اثر ابتلا به کرونا ویروس بستری می شوند، اگر دچار بیماری زمینه ای باشند، ممکن است بین ۳۰ تا ۴۰ درصد با مرگ و میر همراه است.

به گزارش مهر عضو کمیته کشوری کنترل کرونا ویروس در پایان اضافه کرد: موارد مرگ و میر کرونا ویروس بین دو تا سه درصد است، میزان مرگ و میر در بیمارانی که بستری می شوند، ۱۳ درصد است و این آمار برای بیمارانی که به آی سی یو منتقل می شوند، ممکن است افزایش یابد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.