باید ماسک و وسایل حفاظتی در اختیار پرسنل بیمارستان‌ها قرار گیرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عباسعلی کریمی روز یکشنبه در نشست هیات‌رئیسه و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: باید از حداکثر امکانات بیمارستان‌ها برای رفع نگرانی مردم استفاده شود و به روسای بیمارستان‌ ها می‌ گویم که ما در این شرایط به ۱۴ فرمانده نیاز داریم و این ۱۴ فرمانده باید آرام‌ ترین و صبورترین افراد در روزهای آینده باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بسیاری از بیمارانی که علائم جدی ندارند، باید در خانه مراقبت شوند و نیازی به بستری ندارند. ولی اطلاعات آن‌ها باید ثبت و آموزش‌ های لازم به آنان ارائه و پیگیری‌ های بعدی انجام شود، چنانچه بیمار علائم شدیدتری داشته باشد باید در بیمارستان‌ هایی که به این منظور تعیین شدند و آمادگی لازم را دارند بستری شوند.

وی افزود: باید از نگاه بخشی به مسئله پرهیز کنیم و با رویکرد ملی از امکانات بیمارستان‌ ها در جهت رفع نگرانی مردم استفاده کنیم، بسیاری از کسانی که در آلودگی کرونا گرفتار می‌ شوند، همانند اعضای خانواده یا همکاران پزشک و پرستارمان هستند و باید از نگاه بخشی پرهیز کنیم و از امکانات بیمارستان‌ ها که همان امکانات کشور است برای رفع نگرانی مردم حداکثر بهره‌ برداری را ببریم، همانند سربازانی هستیم که طول عمرمان را تحصیل کردیم و بیمارستان ساخته‌ ایم و امروز روزی است که کشور به ما نیاز دارد و وظیفه ماست که خدمت‌ رسانی کنیم.

کریمی گفت: هریک از معاونت‌ های بهداشت و درمان و پشتیبانی وظایف خاص خود را دارند، در کنترل این بیماری مهم‌ ترین نقش را آموزش دارد و باید به مردم و پرسنلی که خدمت‌ رسانی می‌ کنند آموزش درست داده شود. جزوه‌ ها و دستورالعمل‌ های آموزشی که وجود دارد را خلاصه و در اختیار بیمارستان‌ ها قرار دهید تا آموزش‌ های مفید و کاربردی در اختیار همگان قرار گیرد. آموزش‌ های محیطی نیز از سوی همکاران معاونت بهداشت در امکان عمومی مانند مترو و غیره در حال انجام است که باید گسترش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: تعداد مراجعه‌ کنندگان باید ثبت شود، در صورت داشتن آمار و گزارش‌ های دقیق می‌ توانیم تصمیم درست بگیریم و شرایط را مدیریت کنیم لذا ثبت سابقه محل زندگی بیمار و ارتباطی که با افراد دیگر داشته اهمیت بسزایی دارد، همچنین طبق توصیه وزارت بهداشت افرادی که بیماری آن‌ ها مثبت تشخیص داده‌ شده باید خانواده‌ های آنان ازنظر آموزش تحت پوشش قرار گیرند، حفاظت کادری که به بیماران خدمت‌ رسانی می‌ کنند ضروری است، سیستم بهداشت و درمان ما برخلاف آنچه گاهی در فضای مجازی مطرح می‌ شود ضعیف نیست و خدمات خوبی را ارائه می‌ دهد.

به گزارش ایرنا وی در پایان اضافه کرد: بر اساس وظیفه حرفه‌ای خود تمام توان و دانش خود را در جهت رفع تهدید بیماری کرونا و خدمت به هموطنان و صیانت از سلامت پرسنل متعهد ارائه کننده خدمات به کار گرفته و پذیرای هر اقدامی در این جهت باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.