بیماری‌های قلبی در افراد مبتلا به دیابت ۴ برابر شایع‌تر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد رضا مهاجر تهرانی روز یکشنبه در همایش انسولین‌تراپی که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، افزود: رژیم غذایی ممنوعه برای افراد دیابتی وجود ندارد و  این افراد می‌توانند همه چیز بخورند، اما باید حجم و مقدار آن کم باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بیماران دیابتی باید نسبت به کنترل کربوهیدرات غذایی دقت کرده و از نان، برنج و ماکارونی را در برنامه غذایی روزانه خود کمتر استفاده کنند، باید حداقل هر سه ماه یک بار نسبت به کنترل بیماری خود نزد پزشک بروند، افزود: باید هر ۳ تا شش ماه برای کنترل قند خون خود نزد پزشک رفته و از خوددرمانی پرهیز کنند.

وی در ارتباط با وضعیت روند دارو و درمان بیماران دیابتی با توجه به وجود مشکلات تحریمی موجود افزود: درمان‌های روز دنیا در ایران وجود دارد و اغلب داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی در داخل تولید می‌شود و  حمایت بیمه‌ای از داروهای این افراد نیز در حد قابل قبولی است به طوری که کمترین قیمت انسولین نسبت به اروپا و آمریکا در ایران وجود دارد.

به گزارش ایرنا بیماران مبتلا به دیابت در ایران تا هشت میلیون نفر نیز برآورد می شود. بیماران مبتلا به دیابت بین دو تا شش برابر بیشتر از سایر افراد بستری می شوند و با توجه به اینکه ۱۰ درصد جمعیت کشور هر سال بستری می شوند، هر سال ۶۴۰ هزار مورد بستری افراد دیابتی را در کشور وجود دارد.

متوسط هزینه بستری هر بیمار مبتلا به دیابت، در سال دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، بنابراین بیماران مبتلا به دیابت هر سال هزار  و ۴۷۲ میلیارد تومان برای بستری به کشور هزینه تحمیل می کنند. با احتساب هزینه های دارو و خدمات سرپایی بیماران دیابت هر سال ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.