پیشنهاد ما تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی نوبخت حقیقی گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار است در قالب نامه‌ای، نظر علمی‌شان را به رئیس مجلس درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کنند.

وی افزود اعتقاد ما بر این است که مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال تعطیل شوند، البته این نظر علمی  است و ما تنها در قالب پیشنهاد مطرح می‌کنیم چون موضوع تنها مربوط به نظرات پزشکی نیست و بار اجتماعی، فرهنگی، سیاسی،‌ اقتصادی و امنیتی دارد. کما این که به استان‌ها هم گفته شده در صورت وجود موارد مثبت از ابتلا به کرونا ویروس آن را به اطلاع ستاد اصلی در مرکز داده و برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اجازه بگیرند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: اخیرا هم تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش در قالب مصاحبه و یا توییت‌هایی خواستار تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و ضد عفونی کردن و آموزش‌های لازم شده بودند. اگر این پیک برداشته شود آلودگی کاهش می یابد.

نوبخت حقیقی از جلسه فوق العاده این کمیسیون برای بررسی اقدامات وزارت بهداشت در کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد و گفت: قرار است ۵ نفر از اعضای این کمیسیون در جلسات قرارگاه مقابله با کرونا حضور داشته باشند. این افراد محمد حسین قربانی، بهروز بنیادی، مرتضی خاتمی، حیدرعلی عابدی و همایون یوسفی  از اعضای کمیسیون بهداشت هستند که در این جلسات هر روز شرکت کرده و وظایف نظارتی‌شان را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع شیوع ویروس کرونا از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست داشتیم که جلسه‌ای را با حضور وزیر بهداشت برگزار کند در همین راستا جلسه غیر علنی برگزار شد و وزیر توضیحاتی برای نمایندگان ارائه کرد. همچنین به دنبال درخواست ما امروز از نمایندگان تست کرونا ویروس گرفته شد چون در این ایام نمایندگان در شهرهای مختلف حضور داشتند و احتمال آلودگی آنها به این ویروس وجود داشت به خصوص شهرهایی که ویروس در آن جا منتشر شده است همچون قم، گیلان و تهران.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: در همین راستا امروز کمیسیون بهداشت جلسه‌ای اضطراری با معاون بهداشت و درمان و معاون پارلمانی وزیر بهداشت و رئیس غذا و دارو برگزار کرد آنها گزارشی از اقداماتشان ارائه کردند در نهایت مقرر شد ۵ نفر از اعضای کمیسیون بهداشت به وزیر معرفی شوند تا آنها در جلسات قرارگاه بحران کرونا حضور داشته باشند.

پایان پیام/

2 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.