آموزش تشخیص ویروس کرونا به تمامی آزمایشگاه‌های کشور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا ناجی امروز در نشست خبری در این بیمارستان با اشاره به اینکه ویروسی که در کشور آمده همان ویروسی است که در چین شیوع پیدا کرده بود گف: این ویروس نیز از خانواده کرونا بوده است.

وی افزود: در قسمت آزمایشگاهی وزارت بهداشت تمام توان خود برای امر تشخیص این ویروس را فراهم کرده و از دو هفته پیش زیر نظر وزارت بهداشت شبکه‌ای از آزمایشگاه‌ها در ایران تشکیل شد به شکلی که 4 مرکز اولیه آزمایشگاهی شامل آزمایشگاه انستیتو پاستور، آزمایشگاه بیمارستان مسیح دانشوری، آزمایشگاه ویروس‌شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و آزمایشگاهی در اراک هسته اصلی این آزمایشگاه‌ها را تشکیل داده است.

رئیس آزمایشگاه ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح دانشوری خاطرنشان کرد: در راستای افزایش توان شناسایی، آموزش‌هایی به آزمایشگاه‌های دیگر برای تشخیص این ویروس در مناطق کشور ارائه می‌کنیم، ضمن اینکه تاکنون در این شبکه آزمایشگاهی 1700 نمونه دریافت شده که تاکنون 61 مورد آزمایشگاه مثبت بوده است.

علیرضا هاشمیان رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری نیز در این نشست گفت: 10 درصد از بیماران مبتلا نیاز به ورود به بخش مراقبت‌های ویژه داشتند که ما با توجه به تجربه 10 سال گذشته خود که در خصوص آنفلوانزا داشتیم خدمات لازم را ارائه داده‌ایم. ما نسبت به آنفلوآنزا در شرایط راحت‌تری کار می‌کنیم و توانسته‌ایم در این چند روز پروتکل‌های درمانی سازمان بهداشت جهانی را با شرایط خود بومی کنیم.

وی اظهار کرد: بخش مراقبت‌های ویژه ما در ایران از کشور چین بالاتر است، اولین بیمار از شاهرود به این بیمارستان مراجعه کرد که ما آن را به بخش آی‌سی‌یو منتقل کردیم البته مشکل در این موارد مربوط به بیمارانی است که بیماری زمینه‌ای دارند و به ما مراجعه کردند و از نظر اکسیژن‌رسانی و درمان‌های مربوطه اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

به گزارش فارس شیرین اسماعیلی مدیر پرستاری بیمارستان مسیح دانشوری نیز از فعالیت 600 پرستار این بیمارستان خبر داد و گفت: این پرستاران به صورت شبانه‌روی در حال ارائه خدمات لازم به بیماران هستند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.