دولت ترامپ از کنگره بودجه ۲.۵ میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا درخواست کرد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، تارنمای آمریکایی فاکس بیزنس روز دوشنبه گزارش داد این خبر گزارش اولیه این شبکه خبری را درباره درخواست کاخ سفید برای اختصاص مبلغی ویژه برای مقابله با بحران سلامت را تایید کرده است.

بر اساس این گزارش دوشنبه شب دفتر مدیریت و بودجه "OMB" کاخ سفید در بیانیه ای این درخواست دولت ترامپ از کنگره آمریکا را اعلام کرد. دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید گفت این مبلغ بودجه  تهیه واکسن، درمان و تجهیزات محافظتی را هدف قرار می دهد، تا دوشنبه شب ۵۳ مورد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا تایید شده است.

در مقایسه، دولت باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۴ و شیوع ابولا در غرب آفریقا بودجه ۴.۶۴ میلیارد دلاری برای واکنش سریع به علاوه مبلغ ۱.۵۴ میلیارد دلار به عنوان بودجه احتیاطی درخواست کرده بود.

هفته گذشته سناتورهای ارشد دموکرات از جمله چاک شومر و دیک دوربین در نامه ای به "الکس آیزار" "Alex Azar" وزیر خدمات بهداشتی و انسانی آمریکا از این که تاکنون منابع مازادی را که دولت آمریکا برای واکنش به شیوع سریع ویروس کرونا نیاز دارد تشریح نشده است، انتقاد کردند.

سناتورهای آمریکایی در این نامه از گسترش سریع این ویروس ابراز نگرانی و از این که دولت اعلام نکرده که چه میزان بودجه برای واکنش به شیوع این بیماری نیاز دارد انتقاد کردند.

پیتر ناوارو مشاور تجاری کاخ سفید، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در چین، از طرح انتقال زنجیره تولید داروی آمریکا به داخل کشورش حمایت کرده و تلاش کرده تهدید گسترش این ویروس علیه اقتصاد آمریکا را کم اهمیت نشان دهد.

ترامپ روز دوشنبه در توئیتی از تلاش های دولتش برای دفاع از کشور در مقابل این ویروس دفاع کرد.

در حالی که گزارش ها از درخواست افزایش بودجه برای مقابله با این ویروس است ترامپ مدعی است که اوضاع در ایالات متحده درخصوص کرونا کاملا تحت کنترل است و فکر می کند که اوضاع بازار سهام که روز دوشنبه به دلیل نگرانی ها از گسترش این بیماری دچار تزلزل شد، از نظر او خوب به نظر می رسد.

ناوارو گفته است اقتصاد آمریکا بسیار قوی و در مقابل اتفاقات چین آسیب  پذیر نیست.

بر اساس گزارش ها، شمار مبتلایان به کرونا در چین به ۷۷ هزار و ۶۵۸ مورد و تعداد قربانیان به ۲ هزار و ۶۶۳ نفر رسیده است، همچنین بخش‌های مختلف اقتصادی بعضی از کشورها متحمل خسارت شده است. در همین راستا، شاخص سهام در بازارهای آسیا، اروپا و آمریکا سقوط کرد.

نگرانی از شیوع کرونا در بازار سهام آمریکا روز گذشته "دوشنبه" باعث شد ارزش سهام داوو جونز ۲.۸۶ درصد کاهش یافته و ۸۳۰ واحد ارزش خود را از دست بدهد، بازار سهام اس اند پی ۵۰۰ هم ۲.۸۲ درصد معادل ۹۰ واحد، سقوط ارزش داشت و نمودار بازار بورس نزدک هم ۳.۳۲ درصد معادل ۳۱۴ واحد رو به پایین حرکت کرد. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.